کارگروه خدمات پیشگیرانه آمریکا توصیه کرده است افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی هستند، مصرف آسپیرین با دز کم را به عنوان شیوه پیشگیرانه شروع نکنند.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، کارگروه خدمات پیشگیرانه آمریکا توصیه کرده است افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی هستند، مصرف آسپرین با دز کم را به عنوان شیوه پیشگیرانه شروع نکنند.

این توصیه برای افراد در دهه های ۴۰ و ۵۰ زندگی موثر است که محتملا پزشک آن‌ها دز پایین آسپرین را به عنوان روش پیشگیرانه برای ایشان تجویز کرده است.

این کارگروه همچنین هشدار می‌دهد افراد بالای ۶۰ سال در صورتی که تا کنون حمله‌ قلبی نداشته اند نباید آسپرین با دز پایین را به عنوان شیوه درمانی شروع کنند.

کارگروه خدمات پیشگیرانه آمریکا در این خصوص به مطالعات اخیر اشاره می‌کند که نشان می‌دهد شروع استفاده از آسپرین به صورت روزانه، خطر خونریزی در دستگاه گوارش و مغز را دربرخواهد داشت. این خطر با افزایش سن، بالاتر می‌رود.

برای مدت‌ها، پزشکان برای جلوگیری از اولین حمله قلبی، برای بیماران خود آسپیرین تجویز می کردند. اما دکتر دونالد م. لوید جونز، رئیس انجمن قلب آمریکا گفته است: «در شرایطی که افراد قادر به کنترل عوامل خطرساز مانند فشار خون بالا و داروهایی مانند استاتین برای کاهش کلسترول هستند، مصرف آسپیرین تفاوت زیادی ایجاد نخواهد کرد.»

در عین حال پزشکان این کارگروه هشدار می‌دهند بیمارانی که در حال مصرف این دارو می‌باشند، نباید بدون مراجعه به درمانگاه و مشورت با پزشک خود، مصرف آن را متوقف کنند، همچنین به دلیل آنکه آسپیرین از ایجاد لخته‌های خون که علت اصلی سکته‌ قلبی است جلوگیری می‌کند، افرادی که پیش از این سابقه حمله‌ی قلبی داشته اند به هیچ وجه نباید مصرف این دارو را متوقف کنند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها