رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی خبر داد

۲ هزار کارآگاه مرد و زن در پلیس آگاهی استخدام می‌شوند

رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: امسال ۲ هزار کارآگاه مرد و زن از طریق آزمون عمومی و مصاحبه‌های تخصصی در پلیس آگاهی کشور استخدام می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۴۲۲۹۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، سردار محمد قنبری روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تجدید میثاق کارکنان ناجا با آرمان‌های امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: سوابق افسران پلیس به عنوان کار برگ تجربیات پس از قبولی در آزمون عمومی کارآگاهی توسط یک تیم تخصصی بررسی می‌شود تا در صورت داشتن صلاحیت لازم جذب پلیس آگاهی شوند.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار افسران زن می‌توانند در آزمون کارآگاهی شرکت کنند، افزود: مراحل اداری این کار طی شده و عملیات اجرایی آن نیز طی ماه‌های آینده انجام خواهد شد تا بانوان نیز مانند مردان دوره‌های تخصصی کارآگاهی را بگذرانند.

قنبری اضافه کرد: هم اکنون پلیس آگاهی به معنای واقعی کلمه در حدود سه کارآگاه متخصص زن در کشور دارد که این عدد در مقابل تعداد پرونده‌هایی که مقتول مونث است و سایر پرونده‌هایی که حضور کارآگاه زن ضروری باشد بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه هم اکنون افسران زن به عنوان دستیاران کارآگاهان مرد در پلیس آگاهی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: وجود کارآگا‌های زن در بررسی بسیاری از پروند‌های جنایی خانوادگی ضروری است.

قنبری یادآور شد: پلیس آگاهی به دنبال ارائه آموزش‌های تخصصی جرم شناسی و راه‌های علمی کشف جرم در قالب آموزش‌های کارآگاهی به افسران زن و ارتقای آنان است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دکتری تخصصی جرم یابی در دانشگاه علوم انتظامی راه اندازی شده است، تاکید کرد: پلیس آگاهی با ایجاد بستر‌های عملی جرم یابی و پرورش نیرو‌های جدید به دنبال بررسی سریع‌تر و با کیفیت بالای پرونده‌ها است.

قنبری اظهار امیداواری کرد؛ با جذب نیرو‌های جدید در پلیس تخصصی خدمات بهتری را به مردم ارائه کند.

به گزارش ایرنا، فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی صبح امروز (پنجشنبه) به مناسبت هفته ناجا با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها