مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت؛

معرفی هشت پروژه اولویت‌دار بنادر استان برای 1401

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد؛

پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه توسعه موج شکن های بندر کنگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه توسعه موج شکن های بندر کنگان، از پیشرفت ۴۵ درصدی این طرح خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۱۳۲۷

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومی، سیاوش ارجمندزاده مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی ساخت موج شکن‌های توسعه بندر کنگان با اعتبار ۱۷۰۰ میلیارد ریال سال گذشته آغاز شد و تا ۳۰ ماه ادامه خواهد داشت.

ارجمندزاده افزود: در این طرح موج شکن جدید شرقی به طول هزار و ۳۲۵ متر، موج شکن جدید غربی به طول ۴۴۰ متر و برچیدن ۲۰۰ متراز طول موج شکن شرقی فعلی بندر اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: طرح توسعه اسکله کنگان ۲ بازوی اصلی و فرعی دارد که با انجام آن عمق دسترسی از ۴ متر به ۶ متر خواهد رسید و قابلیت شناور از ۵۰۰ تن به ۲۵۰۰ تن خواهد رسید. مساحت حوضچه نیز ۳۶ هکتار است.

ارجمندزاده بیان کرد:  کل پروژه ۴۵ درصد پیشرفت دارد و با اتمام این طرح بندر کنگان با تغییر و تحول اساسی از یک بندر سنتی به یک بندر مدرن با قابلیت پهلوگیری کشتی‌های فلزی تبدیل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این طرح گفت: روند اجرای این طرح از یک سال گذشته تا کنون پیشرفت خوبی دارد و برای تکمیل طرح هیچ گونه محدودیت اعتباری وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها