گزارشی از دومین روز مسابقات جهانی کشتی فرنگی

صید دو برنز، در انتظار دو طلا

 اولین مدال مسابقات جهانی کشتی فرنگی اسلو به نام یکی از دو برادر گرایی ثبت شد.
کد خبر: ۱۳۴۱۲۹۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، محمد‌علی گرایی، کاپیتان تیم‌ملی کشتی فرنگی و نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم که روز اول بازی‌ها از رسیدن به فینال بازمانده بود، روز گذشته در دیدار رده‌بندی این وزن توانست با اقتدار پیروز شود و اولین مدال کاروان ایران را به نام خود بزند.

دارنده ۲ مدال برنز جهان در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ در دیدار رده‌بندی برابر تاماش لوای، دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان از مجارستان روی تشک رفت و در پایان در مدت زمان ۲ دقیقه با اجرای ۲ فن ۴ امتیازی سالتو بارانداز با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و به سومین مدال برنز خود در رقابت‌های جهانی رسید.
محمدعلی گرایی پس از کسب مدال برنز جهان، گفت: خدا را شکر توانستم به مدال برنز جهان برسم تا دست خالی به ایران بازنگردم. خوشحالم که توانستم با این کشتی دل مردم را شاد کنم. دارنده ۳ مدال برنز جهان، درباره اجرای ۲ فن سالتو بارانداز ۴ امتیازی که باعث تشویق تماشاگران حاضر در سالن شد، خاطرنشان کرد: دوست داشتم کشتی را ببرم و بیشتر از آن دوست داشتم کشتی را زودتر تمام کنم چرا که می‌خواهم سریعتر پیش برادرم رضا بروم و او را آماده کنم تا مهیای مسابقات شود و به کمربند و مدال طلای جهان برسد. وی با تاکید بر انگیزه و توانایی بالای محمدرضا گرایی برای کسب مدال طلای جهان، گفت: اگر چشمش نزنم او صد درصد مدال طلا می‌گیرد. اگر اتفاق خاصی نیفتد مثل المپیک به مدال طلا می‌رسد.
دومین مدال کاروان فرنگی ایران هم به نام پژمان پشتام شد. نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی که روز اول بازی‌ها نتوانسته بود به بازی فینال برسد، در دیدار رده‌بندی این وزن به مصاف ژابو از لهستان رفت و توانست با نتیجه ۴ بر صفر او را شکست داده و به مدال برنز برسد.  
در بازی‌های روز گذشته و در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز محمدرضا مختاری در دیدار رده‌بندی برابر کریستوپاس اسلیوا از لیتوانی به روی تشک رفت و با نمایشی ضعیف در مدت زمان کمتر از ۲ دقیقه با نتیجه سنگین ۱۰ بر یک شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.
 دو فینال حساس
دومین روز رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی در اسلو نروژ به خوبی برای ورزشکاران تیم‌ملی ایران پیش رفت. تنها بدشانسی دیروز در وزن ۶۰ کیلوگرم بود که مهرداد مردانی نتوانست به بازی فینال برسد. این کشتی‌گیر جنوبی تیم‌ملی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل گئورگ غریبیان ارمنستانی قرار گرفت و با شکست نتوانست به بازی نیمه نهایی برسد. با توجه به این‌که غریبیان در بازی نیمه نهایی مقابل حریف خود از مولداوی شکست خورد و از رسیدن به فینال ۶۰ کیلوگرم بازماند، در نتیجه مردانی به گروه شانس مجدد نرفت و از دور رقابت‌ها حذف شد.
اما نمایندگان ایران در دو وزن دیگر بسیار عالی کار کردند. در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمد‌هادی ساروی که همین چند ماه پیش مدال برنز بازی‌های المپیک را کسب کرده بود، با شکست حریفانش به نیمه‌نهایی رسید و توانست در این مرحله کاخلاشویلی از ایتالیا را با نتیجه ۵ بر صفر شکست دهد. ساروی که به عقیده کارشناسان شانس زیادی برای کسب مدال طلای این وزن دارد، امروز و در بازی فینال با الکس زوکه از مجارستان کشتی می‌گیرد.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی‌اکبر یوسفی دست به تاریخ‌سازی بزرگی زد. این کشتی‌گیر بابلی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با داوید اوواسپیان از ارمنستان کشتی گرفت و با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی یک چهارم شد. وی در این مرحله ۲ بر یک مارویک از نروژ را مغلوب کرد وراهی نیمه‌نهایی شد.
این سنگین‌وزن کشورمان برای رسیدن به فینال، یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی را پیش رو داشت که او را با نتیجه ۲ بر یک مغلوب کرد تا راهی فینال شود. طی ۷۰سال حضور کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی، یوسفی اولین ایرانی است که به فینال فوق سنگین صعود کرده است. او امشب در بازی فینال باید با زورابی گدخوری از روسیه کشتی بگیرد.
یوسفی پس از راهیابی به فینال رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان، گفت: خیلی کشتی سنگینی بود. شکر خدا توانستم این حریف کوبایی‌الاصل که برای شیلی کشتی می‌گیرد را شکست بدهم. دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان، افزود: این چند وقت خیلی تمرین کرده بودم و در همه مسابقات شرکت داشتم.
خدا را شکر با آمادگی بدنی خوبی که داشتم توانستم راهی فینال شوم. او در مورد بازی فینال هم گفت: باید با کشتی‌گیر روسیه در فینال دیدار کنم. امیدوارم بتوانم با کسب مدال طلای جهان برای کشورم تاریخ‌سازی کنم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها