فرمانده نیروهای کودتاگر در گینه، سوگند ریاست جمهوری یاد کرد و خود را رئیس جمهور این کشور نامید.
کد خبر: ۱۳۴۰۳۸۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، «مامادی دومبویا» فرمانده نیرو‌های کودتاگر در گینه، سوگند ریاست جمهوری یاد کرد و خود را رئیس جمهور این کشور نامید.

رهبر کودتاچیان گینه با این حال در سخنرانی پس از مراسم سوگند این تعهد را اعلام کرد که نه او و نه هیچیک از اعضای کمیته ملی آشتی و توسعه در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور نامزد انتخاباتی نخواهند شد.

کمتر از یک ماه پیش در نیمه شهریورماه، گینه شاهد یک کودتای سراسری بود و گروهی از نیرو‌های ویژه به رهبری سرهنگ «ممادی دومبویا»، فرمانده ارتش این کشور طی این کودتا رئیس‌جمهور ۸۳ ساله را دستگیر کرد، قانون اساسی را منحل و تمام مرز‌های گینه را هم بست.

گینه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان بوکسیت آلومینیوم به کشور‌های جهان است و کودتا در این کشور باعث شد تا شاهد افزایش قابل توجه قیمت آلومینیوم در بازار جهانی باشیم.

چین یکی از کشور‌هایی بوده است که سرمایه‌گذاری سنگینی را در معادن سنگ آلومینیوم گینه کرده و از آنجا که گفته می‌شود کودتاگران با هدایت طرف‌های آمریکایی کنترل این کشور را در دست گرفته‌اند که بر این اساس گفته شده کودتا در گینه به ضرر چینی‌ها تمام می‌شود.

چین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم در جهان است و از آنجا که مصرف بسیار بالایی در آلومینیوم دارد سعی کرده تا با حضور در گینه ثبات بیشتری را در حوزه تأمین مواد اولیه برای خود فراهم کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها