عنایتی و ربیعی در بین رکوردداران

نیمکت‌ های لیگ برتری حدود ۵ سال پیر شدند

رضا عنایتی تنها سرمربی لیگ بیست و یکم است که سابقه سرمربیگری در لیگ برتر را نداشته است؛ محمد ربیعی نیز برای سومین فصل متوالی روی نیمکت تیم مس رفسنجان می‌نشیند و لقب ماندگارترین مربی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۳۴۰۳۲۱

به گزارش جام جم آنلاین، چیزی تا شروع بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران باقی نمانده است. فصلی که می‌تواند حوادث زیادی را در دل خود داشته باشد.

تیم‌ها تقریبا بسته شده‌اند و در حال انجام دادن دیدارهای تدارکاتی برای رسیدن به پیک آمادگی هستند. در این گزارش قرار است به نیمکت‌های لیگ برتری بپردازیم.

از بین ۱۶ تیم لیگ برتری ۹ تیم سرمربی پیشین خود را نگه داشته‌اند و هفت تیم دست به تغییر سرمربی خود زده‌اند البته تراکتور مدت کوتاهی فراز کمالوند را در راس کار قرار داد اما دوباره فیروز کریمی برگشت.

تیم‌هایی که سرمربی خود را حفظ کردند: یحیی گل‌ محمدی (پرسپولیس)، سپاهان (محرم نویدکیا)، استقلال (فرهاد مجیدی)، تراکتور (فیروز کریمی)، گل گهر سیرجان (امیر قلعه‌نویی)، مس رفسنجان (محمد ربیعی)، نساجی مازندران (ساکت الهامی)، هوادار (رضا عنایتی)، فجرسپاسی شیراز (اصغر کلانتری).

تیم‌هایی که سرمربی خود را تغییر دادند: فولاد (عبدالله ویسی)، پیکان (مجتبی حسینی)، پدیده مشهد (رضا مهاجری)، صنعت نفت آبادان (علیرضا منصوریان)، آلومینیوم اراک (رسول خطیبی)، نفت مسجدسلیمان (فراز کمالوند)، ذوب‌آهن اصفهان (مهدی تارتار).

*هر ۱۶ سرمربی این فصل ایرانی هستند و شاهد حضور سرمربی خارجی نیستیم.

*رضا عنایتی تنها سرمربی حاضر در لیگ بیست و یکم است که سابقه سرمربیگری در لیگ برتر را ندارد.

*محمد ربیعی در حال تجربه کردن سومین فصل حضور در مس رفسنجان است و از این حیث، ماندگارترین سرمربی به حساب می‌آید.

*پیکان و فولاد تنها تیم‌های نیمه بالایی جدول در لیگ بیستم هستند که در این فصل سرمربی خود را تغییر دادند. الباقی تغییرات به تیم‌های نیمه دوم جدول برمی‌گردد.

*رضا مهاجری و علی اصغر کلانتری بعد از مدتی وقفه به لیگ برتر برگشتند. آنها پیش از این سابقه کار در بالاترین سطح فوتبال کشورمان را داشته‌اند.

*هشت تن از این نفرات فصل قبل هم از ابتدا در لیگ برتر حضور داشتند.

*در لیگ بیست و یکم میانگین سنی سرمربیان به ۴۸.۶۸ سال رسیده است. این آمار در ابتدای لیگ بیستم ۴۳.۷ بود و حالا با صعودی ۴.۸ سالی روبرو بوده است. فیروز کریمی با ۶۳ سال پیرترین و محرم نویدکیا با ۳۸ سال جوان ترین سرمربیان محسوب می‌شوند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها