منابع بدهی کالدرون تامین شد  ‏
سرپرست پرسپولیس خبر داد ‏

منابع بدهی کالدرون تامین شد ‏

نامه پرسپولیس به فیفا و AFC درباره کالدرون:

یا زمان بدهید یا از پاداش ما پول را بدهید

باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به فیفا و AFC چهار راه برای پرداخت مطالبات سرمربی آرژانتینی سابق خود ارائه کرده است.
کد خبر: ۱۳۳۸۸۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، باشگاه پرسپولیس که این روزها درگیر پرونده شکایت گابریل کالدرون است و به همین خاطر پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه مسدود شده است، طی نامه‌ای به تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۹ شهریور ۱۴۰۰) به گابریل کالدرون و فیفا، توضیحات و راهکارهایی برای پرداخت مطالبات سرمربی سابق آرژانتینی خود ارائه کرده است.

پرسپولیسی‌ها در این نامه آورده‌اند: «ما دریافت نامه‌ای در ۹ سپتامبر ۲۰۲۱ که بر اساس قوانین بین‌المللی تنظیم شده است را تایید می‌کنیم که در آن کمیته انضباطی فیفا اعمال ممنوعیت نقل‌وانتقالات به دلیل انجام نشدن تصمیمات FIFA و CAS علیه باشگاه پرسپولیس را اعلام کرده است. ما می‌پذیریم حق مربیان است که پول خود را طبق رای کمیته وضعیت بازیکنان فیفا در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ و همچنین تصمیم کمیته انضباطی فیفا در ۹ اوت ۲۰۲۱ دریافت کنند. همچنین می‌دانیم که مربیان ما با تمدید مهلت پرداخت بدهی‌های پرسپولیس موافقت نکرده‌اند. با این حال با احترامی که برای فیفا و AFC قائل هستیم (به عنوان متولی فوتبال در جهان و آسیا) ، انتظار رفتار متفاوتی از سوی AFC و FIFA را داشتیم. ما واقعاً انتظار درک و ملاحظه بهتر را داشتیم. ما از رئیس خانواده فوتبال (فیفا و AFC) انتظار داریم با کمک به اعضای خانواده (پرسپولیس) بدهی خود را پرداخت کنند. پرداخت بدهی از طریق پولی که در AFC وجود دارد اما در حال حاضر قابل دسترسی نیست. ما نامه های متعددی به AFC ارسال کردیم تا راهی برای انتقال پول‌های خود پیدا کنیم اما اکثر نامه‌های ما بی پاسخ ماند و اگر هم پاسخی دریافت کردیم، آنها به ما گفتند که به دلیل تحریم‌های بین المللی علیه ایران نمی‌توانند پول ما را بپردازند.

اجازه دهید به نامه خود در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۱ اشاره کنیم که در آن ما با احترام از AFC درخواست کردیم مبالغ تصمیمات فوق را به طلبکاران ، آقای کالدرون و آلبرتو خواکین پرداخت کند. با این حال AFC به سادگی درخواست ما را رد کرد و گفت که AFC به دلیل تحریم های بین‌المللی موجود نمی‌تواند هیچ گونه پرداختی را مستقیم یا غیرمستقیم به نفع فدراسیون فوتبال ایران انجام دهد. ما همچنین در نامه دیگر خود مورخ چهارشنبه ۲ ژوئن ۲۰۲۱ ، توضیح دادیم که به دلایل زیادی نمی‌توانیم بدهی خود را بپردازیم و سپس با احترام از AFC درخواست کردیم که مبلغ تصمیمات فوق (رای کمیته وضعیت فیفا) را از حساب باشگاه در AFC (پاداش نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰). مستقیماً به حساب بانکی طلبکاران واریز کند که این نامه نیز مانند بسیاری از نامه‌های دیگر پرسپولیس رد شد.

با توجه به موارد فوق، ما با احترام درخواست خود را تکرار می‌کنیم و از شما دعوت می‌کنیم تا یکی از پیشنهادات زیر را بپذیرید:

۱- AFC مطالبات پرسپولیس را پرداخت کند تا پرسپولیس نیز بدهی‌های خود را پرداخت بپردازد.

۲- AFC بدهی را به نمایندگی از پرسپولیس پرداخت کند و همان مبلغ را از پول باشگاه نزد خود کسر کند.

۳- AFC مبالغی را از حساب پرسپولیس به فیفا انتقال دهد تا فیفا بدهی را به نمایندگی از پرسپولیس پرداخت کند.

در صورتی که AFC سه پیشنهاد فوق را نپذیرد ، پرسپولیس حقوق خود را برای پیگیری پرونده حفظ می‌کند و راه چهارم را ارائه می‌دهد.

۴- فیفا در آخرین فرصت زمان دو ماهه‌ای به پرسپولیس بدهد تا بتوانیم مبالغ را آماده و بدهی را به طلبکاران پرداخت کنیم. لطفاً توجه داشته باشید که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی‌، انتقال پول از ایران به حساب‌های بانکی سایر کشورها واقعاً زمان بر است.»

بررسی نامه باشگاه پرسپولیس به فیفا نشان می‌دهد این باشگاه در ماه‌های اخیر تلاش زیادی انجام داده تا بتواند بدهی خود به مربیان سابقش را از طریق مطالباتش در AFC مربوط به پاداش‌های آسیایی بپردازد اما تحریم‌های ظالمانه آمریکا، تا به حال اجازه نداده پرسپولیس به پاداش‌های خود نزد کنفدراسیون فوتبال آسیا دسترسی داشته باشد. نکته عجیب ماجرا هم اینجاست که AFC حتی حاضر نیست، بخشی از پاداش پرسپولیس را به شخص ثالث (کالدرون) بپردازد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها