رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:

جهان چندقطبی را شاهد خواهیم بود

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: فرار خفت‌بار آمریکا از افغانستان نشان داد، جهان تک‌قطبی شکل نگرفته است و نخواهد گرفت بلکه جهان چندقطبی را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۱۳۳۸۵۲۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، گفت: امریکا در این ۳۰ ساله ادعای جهان تک‌قطبی را داشت، اما اراده خدا خلاف آن بود و جهان اسلام نیز واقعیتی درست خلاف ادعای امریکا را رقم زد.

وی افزود: انچه در افعانستان انجام شده است باید پیش روی کشور‌های منطقه باشد که بدون توجه به رویکرد‌های منطقه نمی‌توانند شاهد ثبات و آرامش و اقتدار قدرتشان باشند.

سرلشکر باقری گفت: افغانستان با دولت وابسته‌ای که بدون اتکا به مردم بود و با اعتماد به آمریکا و پاپوش درست کردن برای تمامی همکاری‌ها و رویکرد‌های منطقه‌ای و همسایگان به این روز افتاد و ارتش و حاکمیت در طی ۱۱ روز از دست رفت و با خفت فرار کردند.

وی افزود: دانشگاه عالی دفاع ملی با ادغام مجموعه‌های پژوهشی و پژوهشگاه دفاع مقدس و راهبردی ستاد کل تبدیل به مجموعه تجمیعی و آموزشی و پژوهشی تبدیل شده است.

سرلشکر باقری گفت: در ۵ سال مسئولیت، دکتر وحیدی توانست آنچه را تحویل گرفته بود با رشد و ارتقاء کمی و کیفی به وضعیت امروز برساند و آن را تحویل پرچمدار بعدی سردار دکتر احمدی مقدم بدهد.

وی گفت: مسئولیت‌های بسیار سنگینی بر عهده این مجموعه آموزشی و پژوهشی قرار دارد و آموزش و تعالی مدیران و فرماندهان بخش لشکری و کشوری خیلی مهم است.

سرلشکر باقری ادامه داد: با وجود تمام تلاش‌های موثر همچنان راه نرفته فراوانی در پیش رو قرار دارد که همه ارکان دانشگاه و مدیریت ریاست جدید دانشگاه بایستی با تمام توان این مسیر طی شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: از جمله مسائل راهبردی دهه‌های اخیر ما نگاهی است که بایستی به وضع هرم قدرت در جهان داشته باشیم، به ویژه در چند دهه اخیر بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا به دنبال جهانی تک قطبی به رهبری خود بود و جنگ‌ها، تهاجم‌ها و تجاوز‌های متعددی را به ویژه در منطقه جنوب غربی آسیا نسبت به عراق افغانستان و با مباشرت همراهان اذنابش در یمن و لبنان و بسیاری از مناطق منطقه جنوب غرب آسیا به انجام رساند.

هرگونه تعرض به سرزمین و منافع ایران با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: مسئولان رژیم صهیونیستی هر از گاهی تهدیداتی را مطرح می‌کنند، اما خودشان به خوبی می‌دانند که هرگونه تعرض به سرزمین و منافع جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع و شکننده ایران روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی (داعا) که امروز (دوشنبه) در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه عالی دفاع ملی با ادغام مجموعه‌های پژوهشی مرکز تحقیقات راهبردی دفاع مقدس و مرکز راهبردی ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز تبدیل به مجموعه تربیتی آموزشی و پژوهشی عالی نیرو‌های مسلح شده است.

سرلشکر باقری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه تنها اتکای به خداوند متعال دارد و با وجود توانمندی‌های بسیار، نیازمند آینده‌پژوهی‌ها و کمک به ساماندهی‌های امور راهبردی کشور است.
وی بیان کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی مسئولیت سنگینی در طی کردن این مسیر دارد و ما از مدیریت جدید انتظار داریم که همه عزیزان و هیئت‌های علمی را در طی کردن این مسیر تکاملی، با موفقیت راهبری کند تا شاهد درخشش علمی بیشتر این مجموعه ارزشمند باشیم.

وی با بیان اینکه حادثه افغانستان باید درس عبرتی برای کشور‌های منطقه باشد، عنوان کرد:
سرلشکر باقری پیوستن ایران به پیمان شانگ‌های را واقعه‌ای مهم دانست و افزود: قدرتی که در این پیمان وجود دارد، نشان دهنده وجود قطب‌های دیگری است که به موازات افول قدرت آمریکا در حال قدرت‌گیری مداوم در عرصه جهانی هستند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: با وجود کشور‌هایی همچون چین، هند، ایران و سایر کشور‌ها در توافق‌نامه شانگهای، اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد.

سردار باقری سپس با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: سردمداران رژیم صهیونیستی با غصب سرزمین فلسطین و اتکا به قدرت آمریکا، فکر می‌کردند که می‌توانند در مسیر رو به رشد و قدرت‌گیری بیشتر حرکت کنند و دل خود را به ارتباط با چند کشور حقیر و مزدور در منطقه خوش کرده بودند؛ اما حوادث افغانستان و سایر حوادث در محور مقاومت و شکست‌های پی در پی این رژیم کودک‌کش نشان‌دهنده این است که آینده خوشی در انتظار این رژیم نیست.

وی ادامه داد: در این ایام شاهد بودیم که مقامات رژیم صهیونیستی یکی پس از دیگری به آمریکا رفتند و خواستار اتخاذ رویکرد جدی‌تری علیه ایران و محور مقاومت بودند، اما با این پاسخ روبه‌رو شدند که خودتان باید فکری برای خودتان کنید.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: مسئولان رژیم صهیونیستی هر از گاهی تهدیداتی را مطرح می‌کنند، اما خودشان به خوبی می‌دانند که هرگونه تعرض به سرزمین و منافع جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع و شکننده ایران روبه‌رو خواهد شد و در مقابل محور مقاومت و در محاصره گروه‌های مقاومت مانند حماس و جهاد، تاب ایستادگی ندارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها