ویترین فروشگاه خود را بچینید
11 نکته برای طراحی تبلیغات در اینستاگرام

ویترین فروشگاه خود را بچینید

در هفته چند بار در اینستاگرام پست بگذاریم؟

آهسته، پیوسته، باکیفیت

اگر ازجمله افرادی هستید که به دلیل بازاریابی، تجارت و هر عنوان دیگری، از اینستاگرام به‌منظور تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده ‌می‌کنید شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که هر چند وقت یکبار باید در اینستاگرام پست قرار دهید.
اگر ازجمله افرادی هستید که به دلیل بازاریابی، تجارت و هر عنوان دیگری، از اینستاگرام به‌منظور تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده ‌می‌کنید شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که هر چند وقت یکبار باید در اینستاگرام پست قرار دهید.
کد خبر: ۱۳۳۷۰۳۷

برای این‌که بتوان به این سوال پاسخ دقیق‌تری داد، وبسایت LATER بیش از 81میلیون پست فید را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و نتایجی را که به دست آورد در قالب گزارشی مفصل در اختیار کاربران قرار داد.

ثابت‌قدم باشید

طبق آمارهای ارائه‌شده از سوی اینستاگرام، توصیه شده است بین یک تا سه پست در روز در اینستاگرام قرار داده شود.

کسب‌ و کارهای بزرگ به‌طور متوسط 1.5 بار در هر روز در اینستاگرام پست قرار ‌می‌دهند. بنابراین برای پیروی از این قانون باید خوب عمل کنید.

اگرچه این یک قانون کلی است که باید از سوی صاحبان حساب‌ های اینستاگرام رعایت شود اما ممکن است برای شما این کار بهترین مورد نباشد. اگر ابتدای کار چند بار در یک روز پست قرار دهید و سپس به آرا‌می‌ به چند پست در هفته برسد به احتمال زیاد مشارکت کاربران کاهش خواهد یافت. درحالی‌که بهترین کار این است روند ثابتی را در قرار دادن پست داشته باشید.

اگر ‌می‌خواهید همواره تعداد کاربران حساب اینستاگرام شما روند صعودی داشته باشد و مشارکت کاربران افزایش یابد بهتر است در این کار ثابت‌قدم باشید.

براساس تجزیه و تحلیل ما، هر چه بیشتر در یک هفته پست در اینستاگرام بگذارید، دسترسی شما به همان میزان بیشتر خواهد شد. بااین‌حال، میزان دسترسی و مشارکت کاربران در هر پست با توجه به تعداد کاربران متفاوت است و این آمار بسته به تعداد دنبال‌کنندگان یک حساب و حتی بیشتر تغییر ‌می‌کند.

نرخ دسترسی یک شاخص ارزشمند است که نام تجاری را در معرض دید کاربران قرار ‌می‌دهد، درحالی‌که میزان تعامل کاربران ‌می‌تواند به شما نشان دهد محتوای شما چقدر با جامعه‌تان مطابقت دارد.

قانون دیگر برای قرار دادن پست در اینستاگرام این است که به کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت دهید. بهتر است همیشه پست‌‌های کمتر اما با کیفیت عکس بالاتر بارگذاری کنید تا این‌که بخواهید مرتب محتوای با کیفیت پایین را ارسال کنید.

رابطه تعداد دنبال‌کننده با تعداد پست‌ها

وقتی به کل داده‌‌ها نگاه ‌می‌کنیم، میزان دسترسی و میزان مشارکت در هر پست باید به تعداد 14 پست در هر هفته باشد (یا به‌طور متوسط دو بار در روز).

بااین‌حال، وقتی داده‌‌ها را براساس فالوئرها تقسیم‌بندی ‌می‌کنیم، به برخی از پارامترهای جالب‌توجه بر‌می‌خوریم. برای حساب‌‌هایی که کمتر از 1000 فالوئر دارند، هر چقدر پست‌‌های بیشتری را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند، بهتر است.

تعداد فالوئرها و میزان مشارکت در هر پست با افزایش فرکانس ارسال در هفته بهبود ‌می‌یابد و میانگین نرخ مشارکت از 3.1درصد یک پست در هر هفته به 4.9درصد در 20 پست در هفته افزایش ‌می‌یابد.

اگر بخواهیم این موضوع را در نظر بگیریم، اگر یک حساب 500 فالوئر داشته باشد، تعداد مشارکت‌‌ها از 15 (در یک پست در هفته) به 50 (20 پست در هفته) افزایش ‌می‌یابد که این میزان واقعا قابل‌توجه است.

دلیل این امر به احتمال زیاد این است که حساب‌‌های اینستاگرام که فالوئرهای زیادی را برای مشارکت خود ندارند، با هر بار پست جدید که به اشتراک ‌می‌گذارند میزان دسترسی افراد افزایش ‌می‌یابد.

برای حساب‌‌هایی که بین 1K-250K دنبال‌کننده دارند، نرخ مشارکت همچنان با افزایش تعداد پست‌‌ها افزایش ‌می‌یابد اما نرخ مشارکت کاهش چشمگیری را نشان ‌می‌دهد.

این امر ‌می‌تواند به دلایلی مانند خستگی تماشاگران، افت کیفیت محتوا، افزایش حجم یا به دلیل الگوریتم اینستاگرام باشد که معمولا فقط آخرین پست شما را برای فالوئرها تبلیغ ‌می‌کند.

برای حساب‌‌هایی که دارای بیش از 250هزار دنبال‌کننده هستند میزان اشتراک و مشارکت کاربران در هر پست به‌طور قابل‌توجهی کاهش ‌می‌یابد، زیرا باید پست فیدهای بیشتری در هر هفته به اشتراک گذاشته شوند.

این کاهش نرخ برای این حساب‌‌ها ‌می‌تواند به این دلیل باشد که حساب‌‌های بزرگ کمتر به هشتگ‌‌ها به‌عنوان منبع اصلی افزایش دسترسی خود توجه می‌کنند.

همچنین ممکن است حساب‌‌های با این میزان فالوئر بیشتر روی استفاده از استوری‌‌های اینستاگرام برای تعامل با جامعه تمرکز داشته باشند.

همان‌طور که مشاهده ‌می‌کنید، بین تعداد دفعات ارسال و میانگین تعداد فالوئرهای یک حساب، همبستگی روشنی وجود دارد.

هر چند وقت یکبار باید در اینستاگرام پست بگذارید؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم همه چیز به اهداف شما بستگی دارد. اگر هدف شما جلب مخاطبان جدید است، ارسال مکرر در اینستاگرام، همراه با هشتگ، همیشه ایده خوبی بوده است به‌خصوص اگر حساب شما زیر 250 هزار فالوئر دارد.

طبق تجزیه‌وتحلیل‌‌های صورت‌گرفته، برای بهترین نرخ دسترسی در هر پست باید طبق الگوی زیر عمل کنید:

اگر کمتر از 1K دنبال‌کننده دارید، 14 بار در هفته
اگر به تعداد 1K-250K دنبال‌کننده دارید 14تا 20 بار در هفته
اگر بیش از 250 هزار دنبال‌کننده دارید، یک‌بار در هفته

اما اگر هدف شما افزایش نرخ مشارکت است، باید به صورت زیر پست‌گذاری کنید:
اگر کمتر از 1K دنبال‌کننده دارید، 14 بار در هفته
اگر بیش از 1K دنبال‌کننده دارید، یک بار در هفته

توصیه ما به شما این است که زیاد درگیر ارقام و اعداد نشوید و کیفیت محتواها را فدای کمیت آن نکنید. ایجاد محتوای باکیفیت برای مخاطبان ارزش واقعی ایجاد ‌می‌کند.

سیده‌ زهرا حسینی - خبرنگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها