مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مطرح کرد

تلاش برای افزایش ظرفیت تولید در طرح اقدام ملی مسکن

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت

تقویت نظارت ها بر فعالیت دفاتر مشاور املاک در استان البرز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: با تقویت نظارت ها از فعالیت دفاتر مشاور املاک فاقد پروانه و افزایش ورودی پرونده به محاکم قضایی جلوگیری می شود.
کد خبر: ۱۳۳۷۰۳۳
تقویت نظارت ها بر فعالیت دفاتر مشاور املاک در استان البرزبه گزارش جام جم آنلاین البرز، جعفر داراب خانی معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در گفتگویی با بیان اینکه شمار قابل توجهی از پرونده‌های قضایی، مربوط به معاملات ملکی و جرایم این حوزه است، از تقویت نظارت ها بر فعالیت این صنف با هدف پیشگیری از جرایم و تخلفات خبر داد.
دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز گفت: با توجه به اهمیت مسکن، در سال جاری برنامه جامع بازرسی از دفاتر مشاور املاک استان و نظارت و پایش فعالیت های این دفاتر در 4 فاز عملیاتی تهیه و تنظیم شده و در حال اجرا است.
وی افزود: در فاز اول، بانک جامع اطلاعاتی از مشخصات واحدهای مجوزدار و بدون مجوز تهیه و از فعالیت دفاتر فاقد مجوز جلوگیری می شود و در فاز دوم، نحوه اجرای قانون پیش فروش ساختمان در دفاتر مشاور املاک به دقت مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: بررسی فرم قراردادهای تنظیمی و رصد نوع و شکل معاملاتی که انجام می شود با هدف پیشگیری از جرایمی مانند کلاهبرداری، فروش مال غیر، جعل، پیشگیری از تصرف اراضی ملی، دولتی و عمومی، خیانت در امانت و پیشگیری از فرارهای مالیاتی؛ فاز سوم اجرای این برنامه است.
این مقام قضایی با اشاره به تأثیر آموزش و ارتقاء آگاهی های عمومی در کاهش تخلفات مربوط به معاملات ملکی، اظهار کرد: در نظر داریم در فاز چهارم اجرای این برنامه، سلسله آموزش های تخصصی و کاربردی را به مشاوران املاک و کارکنان این دفاتر و همچنین به سایر شهروندان ارائه کنیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز در پایان تصریح کرد: این برنامه با مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک استان، نیروی انتظامی، شهرداری، کانون سردفتران و دفتریاران، اتحادیه مشاوران املاک و اداره اماکن استان البرز اجرا می شود و امیدواریم شهروندان نیز با افزایش آگاهی و دانش خود، با خیالی آسوده‌تر به معاملات املاک بپردازند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها