بازسازی اطراف حرم مطهر رضوی و ساماندهی حاشیه شهر از اولویتهای مشهد است

استاندار خراسان‌رضوی گفت: اجرای طرح بازسازی مناطق پیرامونی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و ساماندهی حاشیه شهر از اولویتهای مشهد است که باید مورد توجه مدیریت شهری باشد.
کد خبر: ۱۳۳۶۹۳۷

محمد صادق معتمدیان عصر شنبه در مراسم معرفی شهردار جدید مشهد افزود: تعیین تکلیف طرح نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی از مطالبات مردمی است و در یک سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و در کمیسیون ماده پنج استان نیز به تصویب رسیده است، امیدواریم زمینه اجرای این طرح بزرگ با همراهی تمامی نهادهای مرتبط و شورای شهر فراهم شود.
وی درباره حاشیه شهر مشهد نیز ادامه داد: سه دهه از تصویب طرح جامع مشهد می‌گذرد و طرح تفصیلی بلاتکلیف بود که با تمرکز در کمیسیون ماده پنج اکثر اقدامات لازم برای ابلاغ طرح تفصیلی انجام شده که امیدواریم به زودی عملیاتی شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: با تلاش صورت گرفته و همراهی مجلس شورای اسلامی، ردیف مستقل برای حاشیه شهر مشهد در نظرگرفته شد.
وی افزود: همچنین طبق مصوبه ستاد ملی بازآفرینی شهری، ۴۰ هزار میلیارد ریال به ساماندهی حاشیه شهر مشهد برای مدت چهار سال و اجرای ۱۳۸ پروژه بزرگ عمرانی اختصاص یافت.
معتمدیان ادامه داد: پهنه بندی حریم شهر مشهد نیز باید مورد تاکید باشد که با اجرای کمربند سبز از ساخت و ساز غیرمجاز ممانعت می‌شود و امیدواریم با همراهی شهرداری شاهد توسعه شهر مشهد باشیم.

وی گفت: تلاش آقای کلایی به عنوان شهردار مشهد نیز بسیار خوب و ارزنده بود و اقدامات ارزشمندی با همکاری شورای پنجم در این شهر انجام شد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: آقای کلایی، شهردار قبلی مشهد، شهر پویایی ساختند که جای قدردانی دارد.
حسن موحدیان افزود: با الگوگرفتن از بیانیه گام دوم انقلاب به آقای ارجایی به عنوان گزینه شهرداری مشهد رسیدیم، بومی بودن، جوان انقلابی و آشنایی به کار مدیریت شهری در مشهد از شاخص‌های انتخاب شهردار مشهد بود که به این موارد توجه شد.
وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان چراغ راه باید سرلوحه کار شهردار و شورای شهر باشد، همچنین از تجربه شهرداران و اعضای قبلی شورای شهر نیز برای توسعه شهر باید استفاده کرد، وقت را نباید برای تجربه‌ای که در گذشته به دست آمده هدر داد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم شهر مشهد شورای تعامل است و این رابطه را با تمام دستگاه‌های اداری داریم و از هرگونه تعامل و همکاری با دستگاه‌های مختلف کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به شیوع کرونا، افزود: در رفع مشکلات شهروندان و اجرای دستورات استاندار در حوزه‌های مختلف بویژه در موضوع مبارزه با کرونا همکاری لازم را خواهیم داشت، در همین راستا نیز از امروز مرکز واکسیناسیون خودرویی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد فعال شده‌ است.

شهردار سابق مشهد هم گفت: از اعضای شورای پنجم تشکر می کنم که بنده را به عنوان شهردار مشهد انتخاب کردند و افتخار خدمت برای شهروندان نصیبم شد، آستان قدس رضوی نیز همراهی خوبی با مدیریت شهری داشت که جای قدردانی دارد.

محمدرضا کلایی افزود: در مدت فعالیتم دستگاه‌های مختلف همراهی خوبی داشتند و بدون همراهی دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی و شورای تامین استان بسیاری از توفیقات ممکن نبود.

وی ادامه داد: آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان نیز در این مدت همراهی خوبی داشتند، ایشان ستون مدیریت استان هستند و نقش مهمی در مدیریت استان دارند.

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: راهبرد فرهنگی مدیریت شهری در دوران پیش‌رو تسری صفات امام معصوم (ع) در شهر است.
سید عبدالله ارجایی افزود: حضرت امام رضا (ع) فلسفه وجودی شکل‌گیری شهر مشهد است و امیدواریم صفات این امام را در شهر پیاده کنیم.
وی ادامه داد: در عرصه‌های فرهنگ خادم، زائر و مجاور، زیست پذیری شهر و سرمایه‌گذاری تلاش خواهیم کرد و به عدالت تخصیصی به جای عدالت توزیعی پایبند هستیم.
شهردار مشهد گفت: ظرفیت و توان این شهر بسیار است و تلاش می‌کنیم مشهد را به بهشت سرمایه‌گذاری تبدیل کنیم.

در این مراسم از خدمات "محمدرضا کلایی" شهردار قبلی مشهد قدردانی و "سید عبدالله ارجایی" به عنوان شهردار جدید مشهد معرفی شد. 

حکم "سیدعبدالله ارجایی" به عنوان شهردار مشهد ۱۵ شهریور ماه توسط وزیر کشور امضا و ابلاغ شد.
ارجایی از خرداد ماه پارسال به ‌عنوان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در خراسان رضوی فعالیت می‌کرد. وی متولد شهریور ۱۳۵۹، فعال سیاسی اجتماعی است که مدیرعاملی بنیاد ۱۵ خرداد را نیز بر عهده دارد.
فرمانداری فاروج، معاونت فرمانداری مشهد، دبیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، عضویت در هیات مدیره شرکت نمایشگاههای بین‌المللی مشهد و عضویت شورای عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از دیگر عناوین شغلی ارجایی در کارنامه حرفه‌ای وی است.

تاریخ رسمی آغاز به کار مدیریت شهری در مشهد ۱۳ اسفند سال ۱۲۸۶ است و تاکنون ۷۰ شهردار در این کلانشهر فعالیت کرده‌اند.

منبع : ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها