اهمیت انجام فعالیت جهادی برای حفاظت از منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: اجرای مصوبات و فعالیت‌های جهادی در امر حفاظت منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۱۳۳۵۷۶۹
اهمیت انجام فعالیت جهادی برای حفاظت از منابع طبیعیبه گزارش جام جم آنلاین لرستان:  شیرزاد نجفی افزود: فعالیت جهادی برای حفاظت از منابع طبیعی و اجرای مصوبات ابلاغ شده به استان ها از اهمیت خاصی برخوردار هستند و باید بطور دقیق عملیاتی شوند.
 
وی ادامه داد: ایجاد انگیزه و ارائه آموزش به همکاران در راستای حفاظت از منابع طبیعی بسیار مهم است.
 
نجفی بیان کرد: بکارگیری دیده بان و سرکشی به جنگل ها و مراتع در مناطق بحرانی، موجب شد تا امسال آتش سوزی در این نواحی کاهش یابد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بیان کرد: همچنین سرکشی روزانه به درختان و مناطق بنه خیز، تشکیل تعاونی و تشکل های مردمی جهت برداشت اصولی از درختان بنه، فعال کردن پاسگاه های حفاظتی در سطح استان، آموزش نیروهای پاسگاه حفاظتی، برگزاری کلاس های آموزشی برای شهرستان ها، نظارت در پارک های جنگلی و احاله مدیریت این پارک ها باید با جدیت انجام شود.
 
نجفی تصریح کرد: اقدامات مهمی از جمله نامگذاری خیابان و میادین به اسم شهدای جنگلبان، فعال نمودن پایگاه اطفای حریق، پیگیری تخصیص اعتبار جهت اجرای مجموعه ورزشی در بام لرستان و کشت انواع گیاهان دارویی در محدوده ای این منطقه، پیگیری وضعیت تعاونی مسکن همکاران و طرح سند خشکسالی  باید امسال اجرایی شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها