مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: این نهاد برای تامین کپسول اکسیژن و داروهای بیماران کرونایی بیش از ۲۵ میلیارد ریال از محل موقوفات منطبق و مشارکت خیران هزینه کرده است.
کد خبر: ۱۳۳۵۷۵۲

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حال تامین ۵۰۰ کپسول اکسیژن با مانومتر و دستگاه اکسیژن ساز برای بقاع متبرکه با مشارکت خیران و موقوفات منطبق جهت استفاده بیماران نیازمند کرونایی است که تاکنون ۳۰۰ کپسول اکسیژن از محل نذورات و کمکهای خیران تامین شده و ۲۰۰ کپسول دیگر به زودی تهیه و در اختیار بیماران قرار می گیرد که هزینه تامین این کپسولها ۲۰ میلیارد ریال است. 

وی ادامه داد: پنج میلیارد ریال نیز به منظور تامین دارو و درمان بیماران کرونایی از محل موقوفات منطبق اختصاص پیدا کرد که تفاهمنامه‌ای بین موقوفه عبدالله رضوی و بسج جامعه پزشکی کشور جهت تامین داروهای بیماران نیازمند در مناطق کم برخوردار منعقد و اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از زمان شیوع کرونا نیت واقفین به سوی وقف در حوزه درمان بیشتر شده و در این خصوص وقفیاتی نیز داشته اند.

وی همچنین افزود: ماه‌های محرم و صفر یکی از زمان های اجرای نیات واقفین است که به همین منظور طرح بصیرت عاشورایی در ۸۴ بقعه متبرکه استان با برگزاری هزار و ۱۴۸ مراسم اجرا شده است.

حجت الاسلام احمدزاده ادامه داد: ۲۳ مراسم شیرخوارگان حسینی و ۱۳ ویژه برنامه "احلی من العسل" هم طی دهه اول محرم در بقاع مجری طرح برگزار شد، ۵۷ بقعه متبرکه استان نیز نماز جماعت ظهر عاشورا را برگزار کردند، همچنین ۲۸ هیات شاخص در بقاع متبرکه استان مراسم عزاداری را در دهه اول محرم برپا نمودند.

وی تعداد مبلغان اعزامی و بومی برای دهه اول محرم را ۱۱۲ نفر ذکر و بیان کرد: ۹ مورد چهارپایه خوانی، ۱۰۲ مورد دسته و کاروان عزا، ۱۵۲ مجلس تعزیه خوانی، ۴۵۰ دقیقه برنامه استانی ویژه محرم و محفل انس با قرآن کریم در دهه نخست محرم در استان برگزار شد و ۱۸۰۰ بسته کمک معیشتی و ۵۱۵ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۲۸۸ حواله برای هیاتهای مذهبی و ۳۳۸ حواله برای مساجد و اماکن مذهبی خراسان رضوی در راستای اجرای نیت واقفان صادر شد، در دهه اول ماه محرم ۵۰ میلیارد ریال عواید موقوفات صرف اجرای نیت واقفان شد.

وی افزود: برگزاری مراسم منشور عزت در دهه اول ماه صفر به مناسبت سالروز ورود اسرای کربلا به شام، راه اندازی ۹ موکب در ایران و یک موکب در عراق در ایام اربعین حسینی در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری ویژه برنامه های دهه آخر صفر از جمله قدم های آسمانی تا امام مهربانی، مراسم قدم های آسمانی تا حرم حسینی، مراسم لبیک یا رسول الله (ص)، مراسم سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) و تهیه و توزیع حدود هزار و ۱۰۰ بسته کیف و لوازم تحریر ویژه طرح مهر از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ماه صفر است. 

حجت الاسلام احمدزاده ادامه داد: تاکنون هزار و ۸۰۰ بسته کمک معیشتی بین خانواده های نیازمند استان از محل موقوفات منطبق و کمک خیران توزیع شده که تا پایان ماه صفر این تعداد به ۱۴ هزار بسته می رسد.

از ۲۶ هزار و ۲۰ موقوفه خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۰۰ موقوفه مربوط به ماه های محرم و صفر است، همچنین ۳۰۴ بقعه متبرکه امامزادگان در این استان واقع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها