محققان ال‌جی و فراونهوفر-گزلشافت (Fraunhofer-Gesellschaft) موفق به ثبت رکورد جدیدی در مسافت انتقال اطلاعات در شبکه 6G شده‌اند.
محققان ال‌جی و فراونهوفر-گزلشافت (Fraunhofer-Gesellschaft) موفق به ثبت رکورد جدیدی در مسافت انتقال اطلاعات در شبکه 6G شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۳۳۱۳۶
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از نیواطلس، با گسترده شدن شبکه‌های 5G، دانشمندان در حال آماده‌سازی نسل بعدی فناوری ارتباطات هستند. محققان ال‌جی و فراونهوفر-گزلشافت (Fraunhofer-Gesellschaft) در حال‌حاضر موفق به ثبت رکورد جدیدی در مسافت انتقال اطلاعات در شبکه 6G شده‌اند.

هنگامی که نسل ششم ارتباطات یا همان 6G در سراسر جهان راه‌اندازی می‌شود، مهم‌ترین برتری آن نسبت به 5G سرعت انتقال سریع‌تر اطلاعات و تأخیر‌های کمتر خواهد بود. در حالت بیشینه، انتظار می‌رود که سرعت انتقال داده‌های 6G تا ۵۰ برابر سریع‌تر از 5G باشد، در حالی که تأخیر باید به حدود ۱۰ درصد از 5G برسد. این بهبود کیفیت از طریق افزایش پهنای باند فرکانس‌های مورد استفاده تأمین خواهد شد؛ زیرا قرار است 6G فراتر از ۱۰۰ گیگاهرتز رفته و در طیف تراهرتز (THz) که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است عرضه شود.

مهندسان ال‌جی و فراونهوفر-گزلشافت اکنون با موفقیت سیگنال‌های 6G را بین دو ساختمان که بیش از ۱۰۰ متر از یکدیگر فاصله داشتند ارسال کرده‌اند و به یک رکورد فاصله جدید دست یافته‌اند که افزایش معقولی نسبت به رکورد قبلی ۱۵ متر است که توسط سامسونگ همین چند ماه پیش به ثبت رسیده بود.
 
ال‌جی رکورد جدیدی برای فاصله انتقال اطلاعات 6G ثبت کرد
سیگنال‌های 6G با موفقیت در فاصله رکورد ۱۰۰ متری ارسال شد


یکی از چالش‌های مهم برای توسعه 6G این است که برد کوتاهی دارد، به همین خاطر این گروه تحقیقاتی برای غلبه بر این معضل، چند سیستم برای تقویت سیگنال را آزمایش کردند. آن‌ها از یک تقویت‌کننده قدرت استفاده کردند که قادر به ارسال سیگنال پایدار با فرکانس‌های بین ۱۵۵ تا ۱۷۵ گیگاهرتز، در سطح توان ۱۵ دسی‌بل بر متر بود. فناوری انعطاف‌پذیر شکل‌دهی پرتو به هدف‌گیری سیگنال به سمت گیرنده کمک می‌کند، علاوه بر این فناوری تعویض آنتن با خروجی زیاد، خروجی چندین تقویت کننده را ترکیب کرده و آن‌ها را به سمت آنتن‌های خاص می‌فرستد.


دکتر آی‌پی پارک، رئیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت الکترونیک ال‌جی می‌گوید: «موفقیت این آزمایش نشان می‌دهد که ما به کاربرد موفقیت‌آمیز طیف ارتباطات رادیویی تراهرتز در دوران پیش‌روی 6G نزدیکتر شده‌ایم.»

البته فکر نکنید که 5G نیامده قرار است جای خود را به 6G بدهد؛ کمی بعید به نظر می‌رسد که فناوری 6G زودتر از سال ۲۰۲۹/ ۱۴۰۸ تجاری شود. زیرا هنوز تعداد زیادی از این نوع آزمایش‌ها برای آماده بهره‌برداری شدن این فناوری مورد نیاز است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها