رئیس جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از رویکر دولت بایدن در خصوص کرونا مدعی شد هنگامی که مقام خود را ترک می‌کرد، به شیوع این ویروس در آمریکا پایان داده شده بود.
کد خبر: ۱۳۳۲۸۰۱

به گزارش جام جم آنلاین، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با فاکس بیزینس، مدعی شد زمانی که کاخ سفید را ترک کرد، به همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ در این کشور پایان داده شده بود.

ترامپ در حالی این ادعا را مطرح کرد که درست در روز آخری که او در کاخ سفید بود، بالاترین میزان مرگ و میر در آمریکا گزارش و اعلام شد که در بازه زمانی ۲۴ ساعته، ۴ هزار و ۴۰۰ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند.

وی در بخشی از سخنان خود در این مصاحبه گفت: «اکنون بایدن رئیس جمهور است و عملکرد ضعیفی در قبال ویروس کرونا دارد. کرونا برگشته است، اما زمانیکه من کاخ سفید را ترک کردم کرونا "عملا" از بین رفته بود؛ اما اکنون می‌بینید که با گونه دلتا برگشته است.»

این در حالیست که در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (۱ بهمن ۱۳۹۹) که آخرین روز حضور ترامپ در کاخ سفید بود، بالاترین میزان مرگ و میر در آمریکا گزارش شده است.

در تاریخ ۱۹ (۳۰ دی) ژانویه آمریکا ۴ هزار و ۴۰۰ مرگ و میر کرونایی گزارش داد و این به معنای ثبت رکورد جدیدی پس از تاریخ ۷ ژانویه (۱۸ دی) در این کشور بود که ۴ هزار و ۱۱۰ نفر جان خود را از دست داده بودند.

روز آخر حضور ترامپ در کاخ سفید تعداد مرگ و میر کرونایی ازمرز ۴۰۰ هزار نفر عبور کرده بود و در یک روز تعداد مبتلایان ۱۷۸ هزار و ۹۳۵ نفر اعلام شد.

دونالد ترامپ در بخشی دیگر از سخنان خود به تصمیم مقامات بهداشتی آمریکا برای تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا نیز واکنش داد و گفت: «تزریق دوز سوم لزومی ندارد؛ این تنها اقدامی از سوی کمپانی‌های دارویی برای درآمد بیشتر است.»

این درحالیست که ترامپ در همین مصاحبه گفت: «واکسن بزنید تا حالتان بهتر شود. من به همه توصیه می کنم که این کار را انجام دهند.»

اما زمانیکه مجری از او پرسید نظرش درباره تزریق دوز تقویتی واکسن چیست، او گفت: «این تنها تجارت است و لزومی ندارد. برای من این مثل یک کسب در آمد برای فایزر است. اگر شما تاجر باشید می‌گویید بگذار یک دوز دیگر هم تزریق کنم، این خودش معادل ۱۰ میلیارد دلار است.»

شب گذشته مقامات وزارت بهداشت آمریکا از تمام شهروندان این کشور خواستند تا دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند تا پس از کاهش اثربخشی واکسن، سیستم ایمنی خود را تقویت کنند.

این مقامات با بیان آن‌که پس از چند ماه مقاومت این واکسن در مقابل ویروس کووید ۱۹ کاهش می‌یابد، اعلام کردند: «گونه دلتای کرونا در آمریکا شیوع فزاینده‌ای داشته است و از تمامی شهروندان آمریکا می‌خواهیم تا ۸ ماه پس از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، دوز سوم آن را نیز تزریق کنند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها