نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد مصرف داروی ایورمکتین برای درمان کووید ۱۹ باید متوقف شود چراکه بر روی سویه های جدید کروناویروس بی تاثیر است.
کد خبر: ۱۳۳۲۶۴۳

به گزارش جام جم آنلاین، علیرغم انجام آزمایشات بالینی تصادفی کوچک و مطالعات مشاهده‌ای که نشان داد می‌توان از ایورمکتین برای درمان کووید ۱۹ در مراحل اولیه پاندمی استفاده کرد، اما محققان معتقدند باید تلاش برای درمان کووید ۱۹ را با این دارو متوقف کنند چراکه در برابر بسیاری از انواع جدید که در حال حاضر بر کشورهای مختلف تسلط دارند، هیچ تأثیری ندارد.

با این حال، در نوامبر ۲۰۲۰، محققان و پزشکان برزیل و کلمبیا گزارش دادند که سویه های جدید کروناویروس در برابر ایورمکتین مقاومت دارویی نشان می‌دهند و باید توجه داشت که پزشکان هر دو کشور در آن زمان از این دارو برای درمان بیماران خود استفاده می‌کردند.

بعدها که سویه P.۱ یا گاما ظاهر شد، بسیاری دریافتند که ایورمکتین هیچگونه اثری را نشان نمی‌دهد.

بسیاری از کشورها مانند هند، کلمبیا و اندونزی از آن زمان ایورمکتین را از دستورالعمل‌های رسمی درمان خود حذف کرده اند و کشورهایی مانند کانادا و غیره نیز استفاده از آنها را در درمان کووید ۱۹ ممنوع کرده اند.

دانشمندان، محققان و پزشکان نباید تصور کنند که همه انواع کروناویروس متعلق به یک گروه همگن هستند، بلکه هر یک از انواع آنها نه تنها از جهش‌های یافت شده روی آنها بلکه از لحاظ قابلیت انتقال، بیماری زایی و فرار ایمنی هم متمایز هستند.

اکنون مشخص شده است که فقط جهش‌ها به خودی خود نقش مهمی ندارند، بلکه نوع جهش‌ها در یک ترکیب خاص نیز خواص متفاوتی را اعمال می‌کنند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها