تحولات افغانستان

طالبان مدعی تسلط بر مراکز ولایت های «پکتیا» و «پکتیکا» شد

گزارش ها حاکی از سقوط مراکز دو ولایت در جنوب شرق افغانستان است تا به این ترتیب، شمار ولایت های تحت تسلط این گروه به ۲۰ مورد برسد.
کد خبر: ۱۳۳۲۰۳۱

به گزارش جام جم آنلاین، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان می گوید شهر «شرن» مرکز ولایت «پکتیکا» و شهر «گردیز» مرکز ولایت «پکتیا» افغانستان، به تسلط این گروه در آمده است.

به گفته وی، تمام مناطق شهر شرن مرکز ولایت پکتیکا توسط این گروه تصرف شده و نیروهای امنیتی تحت محاصره هستند و از آن‌ها خواسته شده که تسلیم شوند.

همچنین رسانه‌های افغانستان گزارش داده اند که اکثر نقاط شهر گردیز که مرکز ولایت پکتیا است نیز تصرف شده و نیروهای امنیتی افغان از پاسگاه‌ها فرار کرده‌اند. ولایت های پکتیا و پکتیکا در جنوب شرق افغانستان قرار دارند.

تاکنون مراکز ولایت‌های نیمروز، تخار، قندوز، جوزجان، سرپل، سمنگان، فراه، بغلان، بدخشان، غزنی، هرات، بادغیس، هلمند، قندهار، غور، زابل، لوگر، ارزگان، پکتیا و پکتیکا به دست طالبان افتاده است.

این درحالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دیروز هشدار داد که در افغانستان، اوضاع از کنترل خارج شده و خواهان توقف حملات طالبان و بازگشت این گروه به میز مذاکره شد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها