با ابتکار پتروشیمی ایلام:

فرزندان هنرمند رسانه تجلیل شدند

مدیرعامل پتروشیمی ایلام :

بومی سازی محصول چوار ۶۵ در ایلام دستاوردی بزرگ در صنعت کشور است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: بومی سازی DMDS موسوم به چوار ۶۵ برای اولین بار در کشور توسط پتروشیمی ایلام دستاوردی بزرگ در حوزه صعنت نفت، گاز و پتروشیمی کشور است.
کد خبر: ۱۳۳۱۱۴۲
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ حسن نجفی سمنانی در حاشیه بازدید خبرنگاران از بخش های مختلف مجتمع پتروشیمی ایلام اظهار داشت: DMDS همواره خارج  از کشور وارد می شد اما اکنون با بومی سازی این فرایند نیاز کشور به خارج از کشور کاهش می یابد و این محصول در حوزه های صنعتی و کشاورزی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه مجمتع پتروشیمی ایلام ۳۰۰ هزار تن در سال محصولات پلی اتیلن با گریدهای مختلف در قالب ۳۳ محصول تولید می کند، افزود: هم اکنون ۴۰ تن در ساعت مواد خام ساخت محصولاتی چون نایلون، لوله، ظروف یکبار مصرف آب، لوازم آشپزخانه تولید می کند که با توجه به کمبود کارخانه های تکمیلی و تبدیلی ۹۰ درصد این تولیدات خام به خارج از کشور صادر می شود.

نجفی سمنانی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای افراد جویای شغل از اهداف اصلی ایجاد پتروشیمی ایلام بوده است، یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد نیروهای این مجتمع در بخش های مختلف را افراد بومی استان ایلام تشکیل داده است.

وی اضافه کرد: استفاده بهینه از محصولات تولیدی پالایشگاه گاز ایلام و تبدیل آن به محصولات کاربردی پتروشیمی با ارزش افزوده بیشتر، ایجاد صنایع پایین دستی در منطقه غرب و تلاش برای رونق اقتصادی استان و افزایش ارائه خدمات جانبی در سطح منطقه با توجه به ماهیت واحدهای پتروشیمی از اهداف احداث این مجتمع بوده است.

در این بازدید خبرنگاران از بخش های مختلف مجتمع پتروشیمی ایلام از جمله واحدهای گوگردزدایی، الفین، پلی اتیلن سنگین و سرویس های جانبی بازدید کردند.

در پایان این بازدید از خبرنگاران فعال در حوزه پتروشیمی ایلام به مناسبت روز خبرنگار تقدیر به عمل آمد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها