سرانجام در دوازدهمین روز بازی های المپیک توکیو، پای مدال دوباره به کاروان ایران باز شد تا جایگاه کشورمان در جدول مدالی بهبود یابد.
کد خبر: ۱۳۳۰۰۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، دوازدهمین روز از بازی‌ های المپیک توکیو امروز با مسابقات کشتی و وزنه‌برداری پیگیری شد که محمدهادی ساروی موفق شد نخستین مدال کشتی فرنگی کاروان ورزشی کشورمان را به دست آورد و محمدرضا گرایی نیز راهی فینال شد.

طلسم کاروان ورزشی ایران پس از 10 روز شکسته شد تا با کسب یک مدال برنز ایران به جایگاه چهل و نهم المپیک صعود کند.

ایران تاکنون در ٢ رشته تیراندازی و کشتی مدال طلا و برنز گرفته است.

در این روز چین با ٦٩مدال (٣٢طلا، ٢١ نقره و ۱٦ برنز) با اقتدار در صدر قرار دارد. آمریکا با 73 مدال (۲۴طلا، ۲۸ نقره و ۲۱برنز) همچنان در رده دوم قرار دارد.

ژاپن میزبان هم با 36 نشان (۱٩طلا، ٦ نقره و ١١ برنز) مکان سوم را در اختیار دارد.

استرالیا توانسته است جایگاه چهارمی را از روسیه برباید. کاروان این تیم با 33 مدال، 14 طلا، 4 نقره و 15 برنز بالاتر از روسیه قرار دارد.

روس ها زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با 52 مدال؛ 13 طلا، چهار نقره و 15 برنز در مکان پنجم ایستاده اند.

در المپیک توکیو هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است.

تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با (۱۸طلا، هشت نقره و هفت برنز) و آمریکا (با ۱۳طلا، ۱۹نقره و ۱۵برنز) در جایگاه اول و دوم قرار دارند و ژاپن (با ۹طلا، یک نقره و ۶برنز) و یک پله سقوط در رده چهارم ایستاد و استرالیا با ۱۳طلا ۱۹ نقره و ۱۵ برنز جای میزبان را گرفت.

در بین جایگاه مدالی مردان، چین با ۱۱طلا، ۱۰ و ۹ برنز در صدر است و ژاپن با (۹مدال طلا، چهار نقره و چهار برنز) به سومی نزول کرد و آمریکا با (۱۱طلا، چهار نقره، پنج برنز) در جایگاه دوم ایستاد.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

جدول رده بندی به شرح زیر است:

 

صعود ایران پس از کسب دومین مدال / چین با اقتدار در صدر است (+جدول)

صعود ایران پس از کسب دومین مدال / چین با اقتدار در صدر است (+جدول)

 

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها