در ادامه اقدامات جنایتکارانه؛

عربستان یک جوان شیعه را اعدام کرد

عربستان سعودی در جدیدترین جنایت علیه شیعیان، امروز سه شنبه حکم اعدام «احمد علی سعید الجنبی» از شیعیان شهر القطیف را اجرایی ساختند.
کد خبر: ۱۳۳۰۰۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، عربستان سعودی یک جوان شیعی دیگر در این کشور را اعدام کرد. سعودی‌ها امروز سه شنبه حکم اعدام «احمد علی سعید الجنبی» از شیعیان شهر القطیف را اجرایی ساختند.

بر اساس این گزارش، مقامات سعودی پیشتر الجنبی را به دلیل شرکت در اعتراضات مسالمت آمیز بازداشت کرده بودند.

این در حالی است که چندی قبل نیز وزارت کشور عربستان سعودی از اجرای حکم اعدام مصطفی بن هاشم بن عیسی آل درویش، جوان شیعه به اتهام داشتن تصاویری از اعتراضات سال ۲۰۱۲ خبر داد.

پیشتر سازمان عفو بین‌الملل گزارشی را درباره تشدید سیاست اعدام توسط مقامات سعودی منتشر کرده است.

این سازمان در گزارش خود آورده است: عربستان سعودی پس از پایان دوره ریاستش بر گروه «جی ۲۰» سیاست «اعدام» را تشدید کرد.

عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرده است: مقامات سعودی به تعقیب بی امان افراد پرداخته‌اند؛ افرادی که نظرات خود را آزادانه بیان و یا از دولت انتقاد کردند. مقامات عربستان از زمانی که این کشور ریاست گروه جی ۲۰ را در پایان نوامبر ۲۰۲۰ تحویل داد، حداقل ۱۳ تَن را پس از محاکمات ناعادلانه در دادگاه‌های کیفری محکوم کردند.

در این گزارش آمده است: در سال ۲۰۲۰ شمار اعدام‌ها در عربستان ۸۵ درصد کاهش یافت اما به محض پایان ریاست این کشور بر گروه جی ۲۰ سیاست اعدام به شدت از سر گرفته شد. در حد فاصل میان ماه‌های ژانویه و ژوئیه ۲۰۲۱ دستکم ۴۰ تن در عربستان اعدام شدند.

عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد: حتی مدافعان حقوق بشری که آزاد شده‌اند همچنان ممنوع السفر بوده و از دسترسی به شبکه‌های اجتماعی محروم هستند. آزادی زنان مدافع حقوق بشر همچون لجین الهذلول، نسیمه الساده و سمر بدوی در سال ۲۰۲۱ هم با شروط محدود کننده همراه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها