متخصصان شرکت دانش‌بنیان «توسعه راهکارهای هوشمند امین» موفق به طراحی و ساخت نوعی تبلت ایرانی شده‌اند که دسترسی امن کودکان و نوجوانان را به فضای مجازی ممکن می‌کند

نارتب، بستر امن کودکان در فضای مجازی

متخصصان شرکت دانش‌بنیان «حدیدپردازان اصفهان» در ساخت قطعات مربوط به خودروهای سنگین و کشنده‌های جدید و پیشرفته تبحر دارند

تأمین قطعات خودروهای سنگین و کشنده‌ها با اِسپیکو

کِشَنده‌ها از اعضای خانواده خودروهای سنگین هستند. این مجموعه از خودروها که شامل کامیون، کامیونت، کشنده، اتوبوس، تراکتور، خودروهای راه‌سازی، خودروهای صنعتی، تریلر و... می‌شود از ارکان اصلی در حوزه ترانزیت کالا به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۳۳۰۰۵۰

با توجه به این که کشنده‌ها مسافت‌های بسیار زیادی را می‌پیمایند و همواره در حال تردد در جاده‌های برون‌شهری هستند، سلامت فنی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در همین رابطه، یکی از مواردی که به‌طور مستقیم در سلامت فنی خودرو تأثیرگذار است، استفاده از قطعات و لوازم یدکی باکیفیت است. شرکت دانش‌بنیان «حدیدپردازان اصفهان» از مجموعه‌های تولیدی باسابقه و خوشنام است که در عرصه تولید قطعات برای خودروهای سنگین روز دنیا و به‌ویژه کشنده‌ها فعالیت می‌کند.

شرکت «حدیدپردازان اصفهان» که با نام تجاری «اِسپیکو» شناخته می‌شود، در سال 92 فعالیت خود را به‌شکل رسمی آغاز کرد؛ این در حالی است که هسته اصلی این مجموعه کارش را در سال 64 شروع کرده بود ولی در طول سال‌ها با تغییراتی که در ترکیب هیأت‌مدیره و همچنین شرکت‌های زیرمجموعه به‌وجود آمد، امروز حاصل تجربیات به‌دست آمده از بیش از سه دهه فعالیت، شرکت دانش‌بنیانی با نام رسمی «حدیدپردازان اصفهان» را به‌وجود آورده است.

مدیرعامل اسپیکو درباره ابعاد و ویژگی‌های مجموعه تحت مدیریتش به جام‌جم می‌گوید: «شرکت ما در سال 96 موفق به اخذ گواهی دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری شد و اکنون 12 قلم از کالاهای تولیدی ما در رده محصولات «دانش‌بنیان تولیدی نوع یک» قرار دارد؛ همچنین ما تقریبا 80 قلم کالای دیگر را نیز در سبد محصولاتمان داریم.»

علی توکلی ادامه می‌دهد: «ما در اسپیکو توانسته‌ایم با محصولاتی که تولید می‌کنیم، سالیانه از خروج تقریبا یک میلیون دلار ارز جلوگیری کرده و نقشی در پویایی صنعت کشورمان ایفا کنیم. از طرف دیگر، نزدیک به 80 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال همکاری با مجموعه ما هستند. از این رو امیدواریم توانسته باشیم برای کارآفرینی و ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان متخصص کشورمان قدم مثبتی برداشته باشیم.»

به گفته مدیرعامل اسپیکو، تقریبا 70 درصد از محصولات این شرکت به‌صورت کاملا انحصاری در کشور تولید می‌شوند و هیچ تولیدکننده دیگری ندارند؛ همچنین 12 قلم کالای دانش‌بنیان این مجموعه نیز در سطح خاورمیانه منحصربه‌فرد هستند که اولین و تنها تولیدکننده آنها اسپیکو است.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصولات «اسپیکو»

براساس آنچه مدیرعامل اسپیکو می‌گوید، بارزترین و مهم‌ترین ویژگی محصولات دانش‌بنیان اسپیکو، کیفیت بالای آنهاست؛ به‌طوری که کاملا توان رقابت با محصولات خارجی را دارد و حتی در بعضی از موارد از آنها بهتر است. با توجه به تخصص واحد کیو.سی یا کنترل کیفیت (QC از سرواژه‌های عبارت Quality Control) و آزمایشگاه بسیار مجهز و پیشرفته‌ای که در مجموعه حدیدپردازان وجود دارد، کارشناسان این شرکت تک‌تک قطعاتی که تولید می‌شود را مورد آزمایش‌های مختلف قرار می‌دهند تا از کیفیت آنها مطمئن شوند؛ برای مثال محصولاتی که مربوط به دسته موتور کشنده‌های ولوو (سِری FH) هستند، تا سه برابر عملکرد بهتری نسبت به نمونه‌های اروپایی این محصولات دارند.

تأمین قطعات خودروهای سنگین و کشنده‌ها با اِسپیکو

توکلی در خصوص آزمایشگاه به‌روز اسپیکو و مشکلاتی که در راستای تجهیز آن داشته‌اند، می‌گوید: «هرکدام از محصولات ما پارامترهای خاصی دارند که باید مورد اندازه‌گیری قرار بگیرند و این امر نیازمند دستگاه‌های تست‌کننده‌ای است که از حساسیت و دقت بالایی برخوردار باشند. در سال‌های اخیر تحریم‌ها باعث شد ما نسبت به بومی‌سازی برخی از این دستگاه‌ها اقدام کنیم. در این راستا، مجبور شدیم طراحی این تجهیزات را کاملا از ابتدا انجام داده و سپس آنها را تولید کنیم؛ برای نمونه ما تاکنون تجهیزاتی برای تست خستگی محصولات مربوط به دسته موتور، دستگاه‌هایی برای تست دمپینگ (جذب ارتعاش) محصولات مربوط به دسته گیربکس و تجهیزاتی برای تست فشار و دِبی محصولات مربوط به اویل‌پمپ‌ها را طراحی و تولید کرده‌ایم.»

برنامه‌ریزی‌ها برای ادامه راه

مدیرعامل اسپیکو، چشم‌اندازی را که برای آینده این شرکت ترسیم شده است چنین تشریح می‌کند: «ما در حال حاضر محصولاتی را به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کشور عراق و افغانستان به‌طور مستقیم صادر می‌کنیم، ولی این بخش حدود 50درصد از حجم صادرات ما را تشکیل می‌دهد؛ نیم دیگری از صادرات ما مربوط به محصولاتی است که به‌شکل غیرمستقیم روانه بازارهای اروپایی می‌شود.»

تأمین قطعات خودروهای سنگین و کشنده‌ها با اِسپیکو

وی در ادامه می‌افزاید: «بخش بازرگانی بین‌المللی ما هنوز به‌اندازه‌ای بزرگ و قدرتمند نیست که بتواند مبحث صادرات به اروپا را مدیریت کند. ولی ما در برنامه توسعه‌ای که پیش‌بینی کرده‌ایم، نگاه ویژه‌ای به صادرات داشته‌ایم. کیفیت رقابتی محصولات ما و همچنین تردد جدیدترین کشنده‌های دنیا در جاده‌های کشورهای اروپایی، باعث شده است که ما هدف اصلی خودمان را روی صادرات مستقیم محصولات به اروپا متمرکز کنیم.

محصولات «اسپیکو» در یک نگاه

توکلی درباره حوزه فعالیت اسپیکو می‌گوید: «تمرکز اصلی ما روی ساخت قطعات سیستم تعلیق خودروهای سنگین مانند دسته موتور، دسته گیربکس و... قرار دارد و برخی از قطعات موتوری این خودروها را نیز تولید می‌کنیم. خودروهای سنگینی که از آنها صحبت می‌کنیم را جدیدترین کشنده‌های شرکت‌های خودروسازی معتبر دنیا مانند ولوو (Volvo)، اسکانیا (Scania)، بنز (Benz) و رنو (Renault) تشکیل می‌دهند.»

تأمین قطعات خودروهای سنگین و کشنده‌ها با اِسپیکو

محصولات دانش‌بنیان اسپیکو که محصولاتی با فناوری پیشرفته (High-Tech) هستند، در سه گروه اصلی طبقه‌بندی می‌شوند:

دسته موتورها: تولید محصولاتی برای کشنده‌های ولوو (FH12، FH13، FH500 و ...).
دسته گیربکس‌ها: تولید محصولاتی برای کشنده‌های اسکانیا، بنز و رنو.
پمپ‌ها: تولید انواعی از واترپمپ‌ها، اویل‌پمپ‌ها و پمپ‌های سوخت برای اکثر کشنده‌ها.

راه‌های ارتباط با شرکت «حدید پردازان اصفهان»

وبسایت: spcopart.com
ایمیل:sales@spcopart.com
اینستاگرام: spcopart
تلفن: 31-42499029-031
آدرس:اصفهان، شهرک صنعتی شماره یک نجف‌آباد، فاز دوم، خیابان فولاد دو، پلاک 15.1

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها