انجام پرواربندی ۱۰۰ هزار راس بره در لرستان

مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: ۱۰۰ هزار راس بره طبق هدفگذاری برنامه ششم توسعه در این استان پرواربندی شد.
کد خبر: ۱۳۲۹۹۳۲
انجام پرواربندی ۱۰۰ هزار راس بره در لرستانبه گزارش جام جم آنلاین لرستان: سید ضیا موسوی نیا افزود: یکی از برنامه های امور عشایر طی برنامه ششم توسعه تنوع بخشی به اشتغال عشایر و یکی از طرح‌های هفتگانه منظور شده در این برنامه، طرح زنجیره تولید گوشت قرمز است.
 
وی ادامه داد: بر این اساس از ابتدای سال۹۶ تا پایان ۹۹ مبلغ ۴۶۰ میلیاردریال تسهیلات ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح به استان تخصیص داده که با این رقم ۱۰۰ هزار راس بره پروار شد و تولید گوشت قرمز در استان یکهزار و ۲۰۰ تن افزایش یافت.
 
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق عشایری لرستان از بهترین مکان‌ها برای جذب گردشگران است که باید بیشتر مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
 
یحیی ابراهیمی تصریح کرد: باتوجه به خشکسالی سالجاری، باید حمایت های لازم در راستای تامین علوفه و نهاده های دامی عشایر صورت گیرد تا از بروز خسارات جبران ناپذیر به عرصه تولید و اقتصاد پیشگیری شود.
 
وی ادامه داد: پیگیری‌های لازم جهت رفع این مشکلات از طریق اعضای فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان امور عشایر و مدیرکل استان با توجه به ظرفیت های مناسب صورت گرفت و بر این اساس ۸۰۰ کانکس بهداشت باید تا پایان برنامه ششم در مناطق عشایری دایر شود که تاکنون ۴۰۰ باب محقق شده است.
 
محمد حافظی
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها