«میهان لوپز» فرنگی‌کار دست نیافتنی و ۳۸ ساله تیم ملی کوبا در پنجمین حضور خود در بازی‌های المپیک به چهارمین طلای خود دست یافت و خود را به عنوان پرافتخارترین فرنگی‌کار جهان معرفی کرد.
کد خبر: ۱۳۲۹۸۷۲

به گزارش جام جم آنلاین، پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌ های المپیک در روز دوم از ساعت ۶:۳۰ امروز (دوشنبه) آغاز شد.

برهمین اساس مسابقات رده‌بندی و فینال دو وزن نخست شامل ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم نیز از ساعت ۱۵ در سالن ماکوهاری مسه توکیو برگزار شد.

«میهان لوپز» کوبایی در مبارزه‌های وزن ۱۳۰ کیلوگرم موفق شد آلین سیوراریو از رومانی را ۹ بر صفر شکست دهد.

وی در دومین مبارزه «امین میرزازاده» نماینده کشورمان را ۸ بر صفر از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی راه یافت.

لوپز در مبارزه نیمه‌ نهایی برابر رضا کایالپ از ترکیه (دارنده برنز و نقره المپیک/ ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز قهرمانی جهان) مبارزه کرد و لوپز در یک مبارزه نفس‌گیر و سخت موفق شد حریف خود را ۲ بر صفر شکست دهد و به فینال راه یابد.

لوپز دقایقی پیش موفق شد در مبارزه فینال یاکوبی کاجایا از گرجستان را با نتیجه ۵ بر صفر شکست دهد و چهارمین طلای المپیک خود را بدست آورد.

لوپز از بازی های المپیک ۲۰۰۴ آتن تاکنون در همه ادوار حضور داشته و در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن، ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو موفق به کسب ۴ مدال طلا شد.

لوپز به غیر از ۴ طلای المپیک، ۵ طلا و ۳ نقره قهرمانی جهان و ۵ طلای پان‌آمریکن را نیز در کارنامه دارد.

پیش از این در کشتی فرنگی الکساندر کارلین از روسیه ۳ طلا و یک نقره المپیک و البته ۹ طلای قهرمانی جهان را کسب کرده بود.

در کشتی آزاد الکساندر مدوید از شوروی سابق و بواسیار سایتیف از روسیه نیز ۳ طلای المپیک را در کارنامه دارند.

البته در کشتی زنان کائوری ایچو ۴ طلا المپیک و ۱۰ طلای جهان و سائوری یوشیدا ۳ طلا و یک نقره المپیک و ۱۳ طلای جهان را در کارنامه دارند. این ۲ کشتی‌گیر ژاپنی از لحاظ کسب مدال طلا پرافتخارترین کشتی‌گیران جهان هستند.

در مبارزه فینال وزن ۶۰ کیلوگرم نیز لوییز اورتا سانجز از کوبا موفق شد کینچیرو فومیتا از ژاپن را شکست دهد. به این ترتیب ۲ مدال طلای روز نخست به نمایندگان کوبا رسید.

اسامی نفرات برتر اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: ۱- لوئیز اورتا سانچز (کوبا) ۲- کینچیرو فومیتا (ژاپن) ۳- سرگئی امیلین (روسیه) و والیهان سایلیکه (چین) ۵- لنور تمیروف (اوکراین) و ویکتور سیوبانو (کوبا) ... ۱۰- علیرضا نجاتی (ایران)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- میهاین لوپز ۲- یاکوبی کاجایا (گرجستان) ۳- رضا کایالپ (ترکیه) و سرگئی سمینوف (روسیه) ۵- امین میرزازاده (ایران) و یاسمانی آکوستا فرناندز (شیلی)

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها