رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره بررسی سختی سئوالات ریاضی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ گفت: سئوالات ریاضی سخت بوده، دو سوال حذف می‌شود و برای سایر سوالات به نفع داوطلب تصمیم‌گیری شده است.
کد خبر: ۱۳۲۸۹۷۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، دکتر ابراهیم خدایی امروز در حاشیه بازدید از حوزه دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ گفت: نتایج اولیه و کارنامه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ تا دوشنبه (۱۰ مرداد) اعلام می‌شود و همه نظرات ذی‌نفعان و بازیگران کنکور را در زمینه بررسی سوالات جمع‌آوری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تمام نظرات اعم از دانش‌آموزان، آموزش و پرورش و مؤسسات مختلف را جمع‌آوری کرده‌ایم. درس ریاضی کنکور ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته سخت‌تر بوده و در مجموع سه ایراد به ریاضی گرفته شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: این سه ایراد کلی این بوده که یک سوال خارج از کتاب درسی بوده، دوم مطرح شد سوالات از بخش حذف شده کتاب‌ها آمده و سوم اینکه مطرح شد بعضی از سوالات خارج از اهداف کتاب بوده که در این باره پاسخ دادیم به لحاظ ماهوی، میان آزمون سراسری و امتحان ریاضی کلاسی تفاوت وجود دارد.

خدایی تصریح کرد: همه این موارد بررسی شد و به نفع داوطلب تصمیم می‌گیریم و سوالاتی که به نتیجه برسیم خارج از کتاب درسی است، حذف می‌شود و یکسری از سوالات هم سخت بود، اما داوطلبی که مطالعه کرده و وقت گذاشته نباید حقش تضعیف شود.

وی اظهار داشت: تصمیمی که صرفاً برای درس ریاضی گرفته شده، این است که دو سوال حذف می‌شود و به نفع داوطلب تصمیم گرفته می‌شود و داوطلبان در کارنامه این موضوع را مشاهده می‌کنند. تأثیر مثبت نیز به این صورت است که اگر داوطلبی پاسخ صحیح داده باشد، برایش در نظر گرفته می‌شود و اگر داوطلبی پاسخ اشتباه داده باشد، نمره منفی برای وی در نظر گرفته نمی‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به طور نمونه سال گذشته فرد با نمره ۶۰ تراز هزار می‌گرفت امسال با نمره ۵۰ تراز هزار می‌گیرد؛ داوطلبان نگران نباشند و سازمان سنجش بهترین تصمیم را به نفع آن‌ها خواهد گرفت. سوالاتی که جواب نداشته که دو سؤال از مجموعه سوالات درس ریاضی کنکور بوده، حذف می‌شود و برای بقیه سوالات تصمیم تأثیر مثبت گرفته شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها