عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۵۰ کشور تا به امروز پس از ارسال دعوت‌نامه برای حضور در مراسم تحلیف رییس جمهوری منتخب اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۱۳۲۸۹۳۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا «سید محسن دهنوی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره مراسم تحلیف رییس جمهوری منتخب به خبرنگاران گفت: این مراسم روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه و ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد و به دلیل شرایط خاص کرونا که در کشور حاکم است و تعداد مهمان‌های داخلی و خارجی که دعوت شدند با محدویت‌هایی مواجه هستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: دعوت از مهمانان داخلی در سطح یک لشکری، کشوری و قوه قضائیه خواهد بود. همچنین تا امروز بیش از مهمان خارجی از ۵۰ کشور پس از ارسال دعوت نامه برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: برخی از کشور‌ها در سطح رییس جمهور، برخی در سطح نخست وزیر و وزیر امور خارجه و سطوح پایین‌تر برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کردند و ما تلاش کردیم تا آنجا که شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه می‌دهد از حضور مهمانان خارجی بهره‌مند شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره ارائه فهرست وزاری پیشنهادی دولت به مجلس گفت: اگر تا زمان مراسم تحلیف فهرست وزرای پیشنهادی دولت به مجلس منتخب ارائه بشود با توجه به تاکیدی که رییس جمهور منتخب و رییس مجلس شورای اسلامی به مشخص شدن سریع وزرا داشتند، کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز به دلیل شرایط خاص کشور از شنبه ۱۶ مردادماه بررسی برنامه وزرای پیشنهادی را در دستور کار دارند.

دهنوی ادامه داد: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به احتمال زیاد به مدت یک هفته به طول خواهد انجامید و هفته بعد از آن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی را در صحن علنی پیگیری خواهیم کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها