مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی جزئیات پرداخت مستمری بیمه بیکاری را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۲۸۸۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی شکوری، مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در شبکه خبر با اشاره به چگونگی پرداخت مستمری بیمه بیکاری، اظهار داشت:برای تشکیل پرونده بیمه بیکاری یکماه فرصت قانونی وجود دارد.

وی ادامه داد: فردی که در فرورودین ماه سال جاری بیکار شده است در خردادماه حکم بیکاری را صادر می کنیم و بر اساس شماره حسابی که فرد در سامانه بیمه بیکاری دارد این مستمری پرداخت می شود.

مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی افزود:فرد می‌تواند به سامانه جامع روابط کار تامین اجتماعی مراجعه کند و در روند رسیدگی پرونده مربوط به بیکاری خود قرار گیرد.

شکوری اضافه کرد: سامانه جامع روابط کار تامین اجتماعی در حوزه وزارت تعاون و رفاه اجتماعی تعریف شده و زیر حوزه این سایت سامانه بیمه بیکاری قرار دارد.

وی تصریح کرد:‌در ماه ماه بعد پرداختی مستمری فرد بیکار پرداخت می شود، گفت: در فروردین سال جاری 9453 حکم بیکاری داشتیم و در اردیبهشت 16313 ذو در خرداد ماه 21445 حکم بیکاری داشتیم.

مدیر کل امور بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی ابراز داشت: با لغ بر 47 هزار مقرری بیمه بیکاری را پرداخت کردیم و به محض مشخص شدن وضعیت فرد متقاضی در پانزدهم ماه این مستمری پرداخت می‌شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها