استاندار تهران گفت: به معاونت درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران مأموریت داده شد نسبت به افزایش تخت های بستری کرونا به ۱۱ هزار تخت اقدام شود.
کد خبر: ۱۳۲۸۶۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله کرونای استان تهران گفت: متأسفانه در حال حاضر شاهد افزایش بیماران سرپایی، بستری ها و فوتی ها هستیم به شکلی که ۹۳۰۰ نفر در بیمارستان های استان تهران بستری هستند.

وی افزود: در نخستین مصوبه جلسه امروز به معاونت درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران مأموریت داده شد نسبت به افزایش تخت های بستری کرونا به ۱۱ هزار تخت اقدام شود. در این راستا نیز باید از ظرفیت بیمارستان های دانشگاهی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح استفاده شود تا از این طریق اطمینان حاصل شود که از بستری بیماری در استان تهران خودداری نخواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید افزایش کلینیک های سرپایی در همه بیمارستان های استان تهران در دستور کار قرار گیرد و ظرفیت آن ها به دو برابر افزایش پیدا کند تا خدمات به مراجعین سرپایی افزایش یابد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر اینکه جامعه و به ویژه کسبه کشش اعمال محدودیت های دیگر را ندارند، افزود: لازم است در این مرحله خود کسبه با همکاری و مشارکت در زمینه مقابله با خیز پنجم این بیماری اقدام کنند.

وی به موضوع تأمین منابع مالی برای بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: در بحث نقدینگی بیمارستان ها بیمه ها مکلف هستند مطالبات را پرداخت کنند چرا که این مطالبات در حقیقت مطالبات کارکنان است و البته بیمارستان ها نیز نیازمند نقدینگی هستند تا نسبت به تأمین تجهیزات و تأمین منابع مالی تجهیزات اقدام کنند که نیاز است وزارت بهداشت و دولت در این حوزه کمک های لازم را انجام دهند.

استاندار تهران با اشاره به تداوم شرایط موجود ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده گفت: در حال حاضر شاهد افزایش مراکز تجمیعی واکسن به بیش از ۹۰ مرکز هستیم. با توجه به جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری بالای ۶۰ سال در استان تهران از وزارت بهداشت درخواست می کنیم ادمین سامانه الکترونیکی ثبت نام واکسن را به دانشگاه های علوم پزشکی تفویض اختیار کنند تا نوبت دهی توسط دانشگاه های علوم پزشکی انجام شود تا شاهد مراجعه بدون نوبت و تجمع در مراکز نباشیم.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها