رئیس فراکسیون دفاع و امنیت ملی مجلس گفت: در مذاکرات وین، آمریکا برای تعهد خودش برجام حداقلی و برای تعهدات ما ،برجام پلاس و برجام موشکی و منطقه‌ای را در نظر داشت.
کد خبر: ۱۳۲۸۶۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس (۳ مردادماه) حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در نطق میان دستور گفت: آقای رئیس جمهور از روزها و ماه‌های اول تبلیغات انتخاباتی‌تان تا الان که پایان سلطه هشت ساله زیاده خواهانه شما در قوه مجریه است؛ راهبرد فرافکنی را پیش گرفته اید.

وی افزود: امروز هم ناتوانی و ناکامی های خودتان را برگردن قانون اقدام راهبردی مجلس می‌اندازید؛ اعلام کردید که دولت یازدهم و دوازدهم وظایف خود را در بحث تحریم‌ ها انجام داده است؛اعلام کردید اگر مصوبه مجلس نبود، اسفندماه تحریم ها برداشته می‌شد؛ اعلام کردید اگر به عراقچی اختیار بدهند فردا نه ! امروز تحریم‌ ها را بر می‌دارد. آقای رئیس جمهور، اعلام کردید آمریکا توبه کرده، با چه زبانی بگوید که توبه کرده ام ولی آنچه که به مردم نگفتید را به من اشاره می‌کنم.

فرصت ۴۸ ساعت آمریکا به ایران برای فرصت راستی‌ آزمایی در مذاکرات وین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آقای رئیس جمهور!می‌دانید که بنده از جزئیات مطالب موافقتنامه وین آگاه هستم و این مطالب را می‌گویم. به مردم نگفتید که آمریکا به برجام بر نمی گردد؛ بلکه به بخشی از برجام ۱۳۹۴ برمی‌گردد. ۵۱۷ عدد از تحریم‌ها را رفع نمی کند و امکان راستی‌ آزمایی نمی‌دهد. در متن مذاکرات به توافق رسیدیم که یک روز بلند (به دلیل اختلاف افق) یا ۴۸ ساعت فرصت راستی‌ آزمایی می دهد.

نماینده مردم قم گفت: کدام امکان اقتصادی را می شود در این فرصت راستی‌ آزمایی کرد؟ چرا به مردم دروغ می گویید؟ ولی وقتی تیم مذاکره کننده ما می گویند سوئیفت را باید بردارید؛ پاسخ می‌دهند که برداشتن سوئیفت دو تا سه ماه طول می کشد؛ چه طور مردم راستی‌آزمایی کنند؟

طبق توافق وین آمریکا امکان استفاده از مکانیزم ماشه را پیدا می‌کند

ذوالنوری ادامه داد: آقای رئیس جمهور! به مردم نگفتید که قطعنامه هایی که پُزشان را می دهید؛ به دلیل اینکه آمریکا در برجام نبود، نتوانست با مکانیزم ماشه آنها را بردارد، ولی با توافق ناقص شما آمریکا امکان استفاده از مکانیزم ماشه و اسنپ بک را پیدا می‌کند و می‌تواند سریعاً قطعنامه‌ها را برگرداند و مردم را از چاله به چاه بیندازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: آقای رئیس جمهور؛ به مردم نگفتید که آمریکا حاضر نیست محتوای برجام ۱۳۹۴ را بپذیرد و تحریم تسلیحاتی که پنج سال و هشت سال پایان آن است، براساس قطعنامه ۲۲۳۱ را لغو کند. آقای رئیس جمهور به مردم نگفتید که آمریکا برای تعهد خودش برجام حداقلی و برای تعهدات ما، برجام پلاس و برجام موشکی و منطقه‌ ای را در مذاکرات وین آورده است.

می خواستند در آخرین نفس طوق بندگی کشورهای مرتجع عربی منطقه را به گردن مردم بیاندازند

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور ! به مردم نگفتید، بیانیه پایانی وزرای ۱+۵ بعد از برگشت آمریکا این است که ما باید در مناسبات امنیتی منطقه با آمریکا همکاری کرده و این یعنی پذیرش برجام منطقه‌ ای ؛ آقای رئیس جمهور به مردم نگفتید که این شرطی که برای شما گذاشته اند که اگر بیانیه را نپذیرید همه‌ چیز منتفی می‌شود و در بیانیه پایانی ما باید نسبت به دغدغه ها و علایق کشورهای منطقه با آمریکا و اروپا همکاری کنیم و این یعنی کشورهای مرتجع عرب نوکری کرده و خواسته های آنها را تامین کنیم.

رئیس فراکسیون دفاع و امنیت ملی مجلس تاکید کرد: آقای رئیس جمهور! چرا به مردم دروغ می گویید؟ چرا واقعیت را به مردم نمی‌گویید؟ آیا اینکه بگوییم دولت دوازدهم و یازدهم کار خود را کرده است، یعنی اینکه در آخرین نفس طوق بندگی و نوکری کشورهای مرتجع عربی منطقه را به گردن مردم بیاندازید و تحویل بدهید و بروید و بعد هم مثل امروز فرافکنی می کنید، بگویید ما کارمان را انجام دادیم، بعدی ها که آمدند باید تصمیم گیری کنند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها