مدیرکل آموزش و پروش استان بوشهر در گفت و گو با رادیو ایران مطرح کرد؛

عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر؛

دریافت شهریه در مدارس دولتی ممنوع است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دریافت شهریه در مدارس دولتی ممنوع است و در مدارس خاص بایستی بر اساس بخشنامه‌های دولتی اخذ شود
کد خبر: ۱۳۲۸۲۵۸

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر ، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دریافت شهریه در مدارس دولتی ممنوع است و در مدارس خاص بایستی بر اساس بخشنامه‌های دولتی اخذ شود.

علیمراد کرمی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر با اشاره به شروع فعالیت دولت جدید در آینده‌ای نزدیک اظهار کرد: باید با مستند سازی، گزارش جامعی از فعالیت‌ها و خدمات انجام شده در اختیار تیم جدید مدیریتی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در آموزش و پرورش استان، همچون رتبه دوم کشور در مستندسازی املاک آموزش و پرورش استان، ارتقاء رتبه استان در کنکور سراسری تا جایگاه یازدهم، ارتقاء میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان حدود نیم نمره (میانگین رشد کشور حدود پنج صدم می باشد) و ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش استان به رتبه نهم کشوری در شاخص‌های 20 گانه وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.
کرمی با بیان اینکه همه مدیران تا آخرین روز خدمت باید با تمام انگیزه فعالیت کنند، تاکید کرد: باید با ارائه گزارش مدون و منظم، تصویر روشنی از وضعیت موجود، چالش‌ها و دغدغه‌ها برای مدیران آینده شرح داده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی را مهمترین وظیفه آموزش و پرورش در تابستان دانست و خاطرنشان کرد: پروژه مهر باید در اولویت کار همه مدیران قرار داشته باشد تا شرایط مناسبی برای دانش‌آموزان فراهم شود.
وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی ۱۶ ماهه فعالیت‌های حضوری در مدارس، اجرای پروژه مهر به نسبت سنوات گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است.
کرمی با بیان اینکه دانش‌آموزان از تعطیلی فعالیت‌های آموزشی حضوری متضرر شده‌اند، افزود: تاکید وزارت آموزش و پرورش بر بازگشایی حضوری مدارس در اول مهر است اما همه تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا و نحوه اجرای طرح واکسیناسیون معلمان هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پیش دبستانی‌ها در سال تحصیلی آینده به شیوه حضوری و مجازی فعالیت خواهند کرد و امیدواریم خانواده ها استقبال بیشتری از حضور فرزندانشان در پیش دبستانی‌ها داشته باشند.
وی افزود: در این شرایط که مدارس تعطیل بوده اند، باید با تقویت مدارس شبانه‌روزی، اجرای طرح روستا مرکزی برای پسران و دختران و اخذ فهرست افراد لازم التعلیم از ثبت احوال و خانه‌های بهداشت برای ارتقا نرخ پوشش تحصیلی تلاش کنیم.
کرمی با بیان اینکه اخذ شهریه در مدارس دولتی ممنوع است، تاکید کرد: به جز هزینه کتاب و بیمه مدیران مدارس حق اخذ هیچ گونه وجه بدون رضایت خانواده‌ها ندارند و اگر تخلفی صورت گیرد، بدون اغماض با مدیر متخلف برخورد قانونی می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: خانواده‌ها می‌توانند از روی اختیار و رضایت برای بهبود کیفیت فعالیت ها به مدارس کمک کنند.
وی با بیان اینکه مدارس خاص همچون شاهد، هیات امنایی و غیردولتی باید بر اساس بخشنامه‌های وزارت آموزش و پرورش، از خانواده‌ها شهریه دریافت کنند، افزود: اگر مدارس قصد دریافت شهریه اضافه داشته باشند، این شهریه باید در قالب فعالیت‌های فوق برنامه و با رضایت کتبی خانواده‌ها باشد.
کرمی یادآور شد: خانواده‌ها قبل از پرداخت شهریه فوق برنامه، حتماً لیست برنامه‎ هایی که مدرسه قرار است در سال تحصیلی اجرا کند را از مدیر مطالبه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق شخصاً باید بر روند ثبت‌نام مدارس نظارت جدی داشته باشند و اجازه هیچ گونه تخلفی را ندهند.
وی با بیان اینکه معلمان در دوره کرونا مجاهدانه در میدان آموزش و تعلیم دانش‌آموزان حضور داشته‌اند، تاکید کرد: هر چند معلمان خدمات شایانی ارائه کرده اند اما آموزش مجازی جایگزین کلاس و مدرسه نمی شود. به همین دلیل برخی از دانش‌آموزان با مشکلات آموزشی و تربیتی روبه رو شده‌اند.
کرمی ادامه داد: برای جبران و تثبیت فرآیند یادگیری از ظرفیت راهبران آموزشی، بسیج دانشگاه فرهنگیان، واقفین علمی و معلمان منطقه برای جبران ضعف درسی دانش آموزان ابتدایی استفاده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش را مهم دانسته و تاکید کرد: ضمن اولویت قراردادن احداث فضاهای هنرستان، تغییر کاربری هنرستان‌ها ممنوع است.
وی در پایان گفت: تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی هدفمند، کیفیت آموزش و تربیت دانش‌آموزان استان ارتقا یابد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها