خشونت مسلحانه در آمریکا ادامه دارد

شلیک بیش از 20 گلوله در یک و نیم کیلومتری کاخ سفید

بر اثر شلیک بیش از 20 گلوله توسط یک مرد مسلح به سمت رستورانی در واشنگتن در حدود یک و نیم کیلومتری کاخ سفید، دو نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۱۳۲۸۰۲۸

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، بر اثر تیراندازی یک مرد مسلح در خارج از رستورانی در واشنگتن پایتخت آمریکا و در حدود یک و نیم کیلومتری کاخ سفید، دو نفر زخمی شدند.

در پی شلیک بیش از ۲۰ گلوله از سوی فرد مسلح، افرادی که در فضای باز این رستوران مشغول صرف غذا بودند، پا به فرار گذاشتند و پناه گرفتند.

به گفته شاهدان، مرد مهاجم عصر پنجشنبه (به وقت آمریکا) بعد از تیراندزای به سمت این رستوران مکزیکی در منطقه Logan Circle واشنگتن سوار بر خودرو متواری شد.

دو نفر در جریان این تیراندازی زخمی شدند که پلیس تصور می‌کند یکی از آن‌ها هدف این حمله مسلحانه بوده است.

حملات با اسلحه نه فقط در واشنگتن بلکه در بسیاری از شهرهای آمریکا در حال افزایش است.

طبق آمار جرایم پایتخت آمریکا، میزان حملات با اسلحه هر ساله از سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. تاکنون ۴۷۱ حمله مسلحانه در سال ۲۰۲۱ در واشنگتن ثبت شده که در مدت مشابه سال قبل ۴۳۴ مورد بوده است.

بر اساس این گزارش، اغلب موارد خشونت با اسلحه در بخش‌های فقیرتر واشنگتن در مناطق جنوب شرقی و شمال شرقی متمرکز بوده است.

تیراندازی‌ ها در آمریکا و تلفات ناشی از آن واکنش‌های مکرر جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور را در پی داشته و او خشونت‌ های مسلحانه را مایه شرمساری بین‌المللی آمریکا خوانده است.

بایدن همچنین بارها بر لزوم اقدام فوری کنگره آمریکا برای سخت‌تر کردن قوانین حمل و خرید سلاح تاکید کرده اما مخالفان جمهوریخواه او بر لزوم حفظ متمم دوم قانون اساسی اصرار دارند. طبق متمم دوم قانون اساسی آمریکا مصوب سال ۱۷۹۱، مردم این کشور از حق داشتن و حمل سلاح برخوردار هستند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها