هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران 29 تیر به صورت همزمان برگزار شد و تیم پرسپولیس با بردی که به دست آورد یک قدم دیگر خود را به قهرمانی نزدیک کرد.
کد خبر: ۱۳۲۷۷۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته به صورت همزمان برگزار شد که جذابیت های خاص خودش را داشت.

نکته اول : ذوب آهن یک - 2 نساجی؛ بکش بکش هفته به نفع مازنی ها

بازی حساس تیم های انتهای جدولی بی شک همین دیدار بود که با برتری تیم مازنی به پایان رسید. بازی که باعث شد تیم نساجی حضور خود را در لیگ برتر قطعی کند.

این بازی که با حواشی خاص خود برگزار شد درحالی به سود تیم قائمشهری به پایان رسید که تیم ذوب آهن برای نباختن خود را به آب و آتش زد اما در نهایت شاگردان ساکت الهامی بودند که توانستند از موقعیت های خود بهتر استفاده کنند.

این بازی به قدری حساس بود که فدراسیون قضاوت آن را برعهده فغانی گذاشته بود و این داور در نهایت هم دروازه بان نساجی را به دلیل خطایی که انجام داد اخراج کرد. این بازیکن هم با حواشی زیاد حاضر شد زمین بازی را ترک کند.

نکته دوم : استقلال یک - صفر نفت‌ مسجدسلیمان؛ کنایه فکری به مجیدی

بازی دو تیم بازی انگیزه ها بود. حضور فکری، عمران زاده، بلبلی و فردین رابط مقابل استقلال برای تیم خوزستانی بازی حیثیتی بود و از طرف مقابل مجیدی نمی خواست روند موفقیت تیمش متوقف شود.البته مسابقه فقط یک گل داشت اما بازیکنان چون مظاهری و یزدانی که در اواخر حضور فکری نیمکت نشین شده بودند استقبال سردی از سرمربی پیشین استقلال داشتند.

در نهایت هم استقلال با یک گل برنده شد اما کنایه فکری به مجیدی در کنفرانس خبری نشان از حساس بودن این مسابقه داشت.

فکری گفت: از استقلال چیز خاصی ندیدم و اگر این تیم می خواهد قهرمان حذفی با در آسیا موفق شود باید خیلی بهتر باشد.امروز استقلال با آن همه بازیکن مقابل نفت که انتهای جدول است چیز خاصی ارائه نکرد.

نکته سوم: گل گهرسیرجان یک - صفر سایپا؛ پنالتی که امید نارنجی ها را به باد داد

تیم سایپا که موقعیت خوبی در جدول ندارد و یکی از گزینه های اصلی برای سقوط به شمار می رود برای بار سوم نیمکت خود را تغییر داد و با رفتن فراز کمالوند، این بار سعید اخباری را روی نیمکت خود نشاند.

اخباری که نیم فصل اول تجربه حضور روی نیمکت ماشین سازی را داشت روز گذشته توانسته بود تحول خوبی در بازی سایپا ایجاد کند اما بی دقتی بازیکن این تیم در زدن ضربه پنالتی باعث شد تا آه از نهاد نارنجی پوشان در آید و در نهایت هم تیم گل گهر سیرجان که همیشه به داوری ها معترض است در دقایق پایانی صاحب ضربه پنالتی شد و بازی را برد تا وضعیت سایپا بغرنج شود. هر چند که بعد از بازی امیر قلعه نویی خودش به برتری فنی سایپا مقابل شاگردانش اعتراف کرد و برای اولین بار هم به داوری معترض نشد.

نکته چهارم: آلومینیوم اراک یک - 3 تراکتور؛ اخراج منصوریان در شب اعتراف کریمی

این بازی بیشتر از اینکه از جنبه فنی نکات داشته باشد حواشی ایجاد شده آن قابل توجه بود. علیرضا منصوریان که در هفته های اخیر به شدت به داوری ها معترض است در جریان این بازی هم مدام به داوری اعتراض داشت و درنهایت هم رفتارهای او کنار خط باعث شد تا داور وی را اخراج کند.

منصوریان درحالی که اخراج شده بود به مدت 15 دقیقه کنار زمین سروصدا به راه انداخت و نمی خواست از روی نیمکت برود حتی صدای فیروز کریمی هم بابت این رفتار منصوریان درآمد. البته بعد از بازی فیروز کریمی در نهایت تعجب اعلام کرد اخراج منصوریان درست نبوده و حتی اعتراف کرد که احتمالا گل دوم تیمش آفساید بوده است.

نکته پنجم: صنعت نفت آبادان یک - یک مس رفسنجان؛ تساوی بدون خاصیت

بازی که در جدول تاثیر زیادی نداشت و در نهایت هم دو تیم به تساوی رضایت دادند. البته مس رفسنجان با این تساوی موقعیت خوبی برای خود در جدول ایجاد نکرد. تنها نکته جالب توجه این بازی بنری بود که پیش از بازی بازیکنان نفت آبادان در حمایت از وضعیت بی آبی خوزستان با عنوان خوزستان مظلوم با خود حمل کردند.

نکته ششم: ماشین‌ سازی‌ تبریز صفر - 5 پرسپولیس؛ یحیی و سرخ ها یک قدم تا گلات

یحیی گل محمدی به دلیل محرومیت این بازی را از روی سکوها دید و بعید به نظر می رسد بابت این بازی حرص و جوش خاصی خورده باشد.

ماشین سازی که هفته گذشته سقوطش به لیگ دسته اول قطعی شد مقابل سرخپوشان حرف چندانی برای گفتن نداشتند و در عوض پرسپولیس که هفته گذشته در جام حذفی دربی را واگذار کرده بود مقابل ماشین سازان توانست نهایت بهره را ببرد و خود را از فشارهای باخت به استقلال خارج کند.

پرسپولیس با این برد به قهرمانی نزدیک شد هر چند که دو هفته حساس پیش روی این تیم است. از نکات قابل توجه این بازی تداوم نیمکت نشینی سید جلال حسینی کاپیتان اول سرخپوشان بود.

همچنین این بازی یک اخراجی از بین بازیکنان تیم تبریزی داشت که در عین تعجب نه این صحنه را تلویزیون نشان داد نه گزارشگر بازی به آن اشاره کرد.

همچنین در جریان بازی حامد لک که یک بار با بازیکن خود یعنی امید عالیشاه درگیری لفظی پیدا کرده بود یک بار هم با افراد پشت دروازه اش درگیری لفظی پیدا کرد که صحبت های خوبی از زبان دروازه بان سرخپوشان خارج نشد.

نکته هفتم: پدیده مشهد صفر - یک سپاهان؛ نصف جهان امیدوار به لغزش پرسپولیس

شاگردان مهدی رحمتی بعد از سه هفته فوق العاده دو هفته ای هست که نتوانسته اند رنگ برد را ببینند و یکی از دلایل آن هم از دست دادن موقعیت هایی است که بازیکنان پدیده به راحتی از دست می دهند.

این بار آنها مقابل تیم مدعی قهرمانی هم همان اشتباهات را کردند و البته کمک بزرگی به نویدکیا و شاگردانش کردند تا بتوانند با کسب 3 امتیاز همچنان دوش به دوش پرسپولیس در صدر جدول باشند البته سپاهان به نسبت میانه های لیگ صلابت گذشته را در بازی هایشان نشان نمی دهند و حتی در ساق های برخی از بازیکنان این تیم خستگی موج می زند اما نویدکیا سرمربی سپاهان معتقد است وقتی بازیکنان متوجه نتایج تیم رقیب می شوند از دایره منطق و بازی با کیفیت خارج می شوند. در هر صورت سپاهان که این روزها اقتصادی می برد چشم به راه لغزش پرسپولیس است.

نکته هشتم : پیکان یک - یک فولاد؛ نکونام مصمم برای کسب سهمیه

برای مهدی تارتار و شاگردانش قرار گرفتن در رده هفتم جدول از اتفاقات مثبت است که خود سرمربی خودروسازان هم به آن معترف شده و به نظر می رسد بابت همین تساوی و از دست دادن دو امتیاز ناراحتی ندارند اما در نقطه مقابل جواد نکونام همچنان تیمش برای کسب سهمیه امیدوار است و نمی خواهد قافیه کسب سهمیه را به این راحتی ببازد. هر چند که نکونام در دو هفته گذشته نامحسوس اعلام کرده اگر فولاد نخواهد تقویت شود برای فصل بعد در این تیم نمی ماند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها