هنگامی که از راز پوست بی عیب و نقص بسیاری از افراد مشهور و سرشناس دنیای زیبایی و مد از جمله جنیفر آنیستون، گابریل یونیون و بیانسه سوال شد، آن ها ادعا کردند که این امر با مصرف آب آنها ارتباط دارد.
کد خبر: ۱۳۲۶۱۸۷

به گزارش‌ جام جم آنلاین، تحقیقات علمی نیز ثابت کرده است که آبرسانی، بخشی اساسی در حفظ سلامت کلی پوست است و ارتباط بالقوه ای بین نوشیدن آب و بهبود پوست وجود دارد.محققان دریافتند در افرادی که مصرف آب روزانه کم دارند یعنی کسانی که از ابتدا کم آب بودند افزایش مصرف آب تأثیر مثبتی بر ظاهر پوست دارد و به حفظ سطح آبرسانی پوست کمک می کند اما اگر از قبل به خوبی هیدراته شده اید، نوشیدن حدی بالاتر از سطح متعادل هیدراتاسیون، هیچ تأثیری در شما نخواهد داشت. بعید است آبرسانی بیش از حد به پوست کمک کند.

پوست با کشیدن مایعات از جریان خون مویرگی از داخل «هیدراته» می شود ، اما اگر آب کافی برای بیرون کشیدن وجود نداشته باشد مثلاً بدن شما کم آب شده باشد پوست می تواند به طور موثری خشک شود.

دریافت آب کافی می تواند جریان خون در پوست و بدن را بهبود بخشد زیرا سلول ها و بافت های بدن بیشتر از آب تشکیل شده اند.

اگر احساس تشنگی می کنید، بدن شما درخواست آب می کند. در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید که بدن شما احساس کم آبی نکند.

برای پوست سالم چقدر آب باید بنوشید؟

بیانسه و یونیون ادعا می کنند که روزانه یک گالن آب خشکی پوست را از بین می برد اما نوشیدن این مقدار آب به احتمال زیاد غیر ضروری است.

حدود ۱۳ فنجان آب برای مردان و ۹ فنجان آب برای زنان نشان دهنده دریافت کافی مایعات است اما اگر فردی مقدار زیادی عرق کند و آب از دست بدهداین نیاز بیشتر می شود.

عوامل غذایی، مانند نوشیدنی های کافئین دار یا غذاهای غنی از آب، نیز می توانند بر میزان آبرسانی بدن تأثیر بگذارند.

نوشیدن بیش از حد آب ممکن است منجر به مسمومیت با آب شود. هنگامی که آب در بدن زیاد باشد، نمک ها و الکترولیت ها بسیار رقیق شده و باعث ایجاد بیماری به نام هیپوناترمی می شوند. مصرف بیش از حد مایعات می تواند باعث فشار بر کلیه ها شود ، که ارگان تصفیه کننده بدن است.

نکات مربوط به رژیم و سبک زندگی برای مرطوب نگه داشتن پوست:

آب کافی بخورید:

می توانید به افزودن غذاهای پر آب به بشقاب خود فکر کنید. خیار ، کرفس ، کدو سبز ، هندوانه ، توت فرنگی و گل کلم را امتحان کنید.

مصرف الکل و شیرینی را محدود کنید:

الکل بدن و پوست شما را از بین می برد. آنها می توانند پوست شما را چروکیده و خشک تر نشان دهند. بسیاری از نوشیدنی های مخلوط که حاوی الکل می باشند دارای شکر نیز هستند که بر روی پوست شما ویرانی ایجاد می کنند. قند از طریق فرایندی به نام گلیکاسیون که باعث پیری پوست می شود باعث سفت شدن کلاژن نیز می شود. اگر شما مستعد بیماری های التهابی پوست مانند پسوریازیس هستید می تواند منجر به التهاب بیشترشودو می تواند آکنه ، روزاسه و اگزما را تشدید کند.

وقتی محصولات موضعی به نام مرطوب کننده روی پوست قرار می گیرند به راحتی می توانند جذب شوند. اسید هیالورونیک ، یک ماده رایج برای مراقبت از پوست در کرم های مرطوب کننده است. نرم کننده هایی مانند کرم ها و پماد ها در زمان کاهش مایعات در لایه محافظ خارجی پوست ، به حفظ رطوبت کمک می کنند.

پوست خود را لایه برداری کنید:

این فرآیند پوست مرده را از بین می برد و به محصولات مراقبت از پوست اجازه می دهد تا با نفوذ بیشتری عمل کنند. بسیاری فکر می کنند این عمل می تواند پوست شما را خیلی خشک کند ، اما این فقط در صورتی اتفاق می افتد که کسی مرتب لایه برداری کند ، که در نهایت باعث تحریک پوست می شود.

پوست قرمز و تحریک شده پس از لایه برداری ممکن است لایه برداری بیش از حد را نشان دهد. با متخصص پوست خود در این زمینه همکاری کنید.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها