تعمیم سیستم یک کشور به کشور دیگر قابل قبول نیست

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد استفاده غرض ورزانه از هوش مصنوعی

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد مدل های هوش مصنوعی که از داده های حوزه بهداشت و درمان کشورهای ثروتمند به دست می آید قابل استفاده در دیگر کشورهای جهان نیست.
کد خبر: ۱۳۲۳۷۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان بهداشت جهانی خواستار توجه به ملاحظات اخلاقی و حقوق بشری در زمان استفاده از ابزار درمانی و بهداشتی مبتنی بر هوش مصنوعی شده است.

این سازمان معتقد است داده هایی که از افراد ثروتمند با درآمد بالا در کشورهای توسعه یافته برای طراحی مدل های بهداشت و درمان مبتنی بر هوش مصنوعی جمع آوری شده در کشورهای دیگر و برای افرادی که درآمد کم و متوسط دارند، قابل استفاده نیست.

سازمان بهداشت جهانی معتقد است باید تنوع اجتماعی و اقتصادی و نیز شرایط بهداشتی و درمانی تک تک کشورها در زمان تولید ابزار دیجیتال برای استفاده در جوامع مختلف رعایت شود و تعمیم سیستم یک کشور به کشوری دیگر قابل قبول نیست. از این طریق می توان سیستم های درمانی جدید و تاثیرگذاری ابداع کرد که در آنها هوش مصنوعی ابزار غرض ورزی و نقض بی طرفی نخواهند بود.

سازمان مذکور هشدار داده غفلت در این زمینه منجر به تصمیم گیری های حیاتی حوزه بهداشت و درمان توسط ماشین ها و نه انسان ها و بیماران خواهد شد و نتیجه این امر از دست رفتن خودمختاری انسان ها و ارائه بی ضابطه و غلط خدمات حوزه بهداشت و درمان خواهد بود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها