وزیر دفاع، وزیر کشور و چند فرمانده ارشد ارتش انگلیس به‌دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا به قرنطینه رفتند.
کد خبر: ۱۳۲۳۶۰۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس و چند فرمانده ارشد نظامی این کشور به ظن ابتلا به ویروس کرونا به قرنطینه رفتند.

به نوشته خبرگزاری «گاردین»، مثبت شدن تست کرونای کارتر در حالی اعلام شد که او هفته گذشته پس از حاضر شدن در یک فستیوال، در جلسه‌ای با حضور سران ارتش انگلیس شرکت کرده بود.

روز دوشنبه و در پی مثبت اعلام شدن تست کرونای «نیک کارتر» رئیس ستاد ارتش انگلیس، والاس و ۶ مقام ارشد نظامی از جمله فرماندهان نیروی دریایی، نیروی هوایی، رئیس فرماندهی راهبردی ارتش انگلیس از سوی وزارت بهداشت این کشور وارد قرنطینه شده‌اند.

از سوی دیگر وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، علاوه بر فرماندهان نظامی آمریکا، «پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس نیز در این جلسه حاضر بوده و به قرنطینه رفته است.

ورود این مقامات ارشد انگلیسی به قرنطینه در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته، «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس به‌خاطر روابط غیراخلاقی و عدم رعایت قوانین و محدودیت‌های کرونایی، ناچار به استعفا شد و «ساجد جاوید» وزیر خزانه‌داری سابق، جایگزین او شد.

این در حالی است که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس پیش‌تر درخواست‌های مکرر برای اخراج وزیر بهداشت خود را به دلیل نقض پروتکل‌های بهداشتی ویژه ایام کرونا رد کرده بود. بوریس جانسون پس از دریافت استعفانامه هنکاک گفت که بابت این مسئله متاسف است.

اکنون وزیر بهداشت جدید، علاوه بر مقابله با کرونا، باید افزایش شدید تعداد افراد در فهرست انتظار سرویس سلامت همگانی انگلیس برای دریافت خدمات را که اکنون به پنج میلیون نفر رسیده،کاهش دهد. دلیل اصلی این مسئله فرسودگی کادر درمان بر اثر کار فراوان و کمبودها عنوان شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها