مدیرطرح تولید واکسن برکت گفت: هم‌اکنون ۱۲ کشور خواهان واکسن "کوو ایران برکت" هستند.
کد خبر: ۱۳۲۳۴۷۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن جلیلی، مدیرطرح تولید واکسن برکت در گفتگو با برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر با بیان اینکه ۲۰ میلیون دُز واکسن کوو ایران برکت تا شهریور تولید خواهد شد، گفت: هم‌اکنون یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن کوو ایران برکت در هفته تولید می‌شود که در آینده به ۲ تا ۲.۵ میلیون دُز در هفته افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: افرادی که در مراحل اول و دوم مطالعه بالینی واکسن دریافت کرده بودند، در برابر گونه انگلیسی و آفریقایی ایمنی خوبی دارند.

مدیرطرح تولید واکسن برکت بیان کرد: هم‌اکنون ۱۲ کشور خواهان واکسن "کوو ایران برکت" هستند و در زمینه صادرات باید منتظر سیاست‌های وزارت بهداشت باشیم.

ضرورت خودکفایی در تولید واکسن

حسن ابوالقاسمی مجری طرح واکسن نورا گفت: از دو سال گذشته که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان بقیه‌الله (عج) یکی از بزرگترین مراکز درمانی بود که خدمات پزشکی را به بیماران کرونایی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه از همان زمان بخش تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) فعال شد، افزود: از اسفند سال ۹۸ مطالعات اولیه در خصوص واکسن کرونا آغاز و تابستان ۹۹ مطالعات در این زمینه تکمیل شد و هفته گذشته توانستیم مجوز کمیته اخلاق بالینی را دریافت کرده و فاز یک مطالعه بالینی را آغاز کنیم.

مجری طرح واکسن نورا با بیان اینکه واکسن نورا هم مانند سایر واکسن‌ها باید ۳ فاز را طی کند، گفت: در شرایطی قرار داریم که رسیدن به واکسن موضوع مهمی است و امیدواریم با موافقت کمیته اخلاق بتوانیم فاز ۲ و ۳ را ادغام کنیم.

ابوالقاسمی با اشاره به ویژگی‌های واکسن جدید ایرانی کرونا بیان کرد: ۲۰ سال است که در ایران روی فرآورده‌های بیولوژیکی کار می‌شود و واکسن هم یکی از همین فرآورده‌هاست و خودکفایی در این موضوع امری مهم است.

کارآزمایی بالینی فاز ۳ واکسن کرونای ایران و کوبا

مصطفوی، مدیرطرح واکسن کرونای مشترک کوبا و انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران در فاز سوم کارآزمایی بالینی با جمعیت حدود ۲۴ هزار نفر در ۸ شهر در حال انجام است و نتایج آن به خوبی پیش رفته است.

ورود واکسن "رازی کوو پارس" به چرخه واکسیناسیون عمومی؛ به‌زودی

اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن رازی گفت: واکسن رازی کوو پارس فاز یک را با موفقیت طی کرده و اکنون در فاز ۲ قرار داریم و پیش بینی می‌کنیم تا ۳ هفته دیگر مجوز ورود به واکسیناسیون عمومی را خواهیم گرفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها