دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور در شهرکرد

امروز جامعه در مثلث معیشت، سلامت و شرافت تعریف شده است

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر از نظر ساختاری مشکلی در بحث حجاب و عفاف وجود ندارد، گفت: این ساختار بر اساس یک اجماع ملی شکل گرفته که منشاء آن نیز دستور مقام معظم رهبری است و در حکم قانون به شمار می‌رود که ساختار مصوب شده آن جامع و کامل است.
کد خبر: ۱۳۲۳۳۱۷

به گزارش جام جم آنلاین- چهارمحال و بختیاری،مهدی رضائیان شامگاه شنبه در نشست ستاد راهبردی حجاب و عفاف چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در انجام امور مربوط به ترویج حجاب و عفاف نباید کار را به گردن یکدیگر انداخت و آن را موضوعی استانی و یا ملی تلقی کرد، تصریح کرد: این وظیفه‌ای است که همه در مقابل آن مسئولیت دارند و اگر دستگاهی به وظیفه خود عمل نکرد بنا به فلسفه بیانات مقام معظم رهبری می‌توان در مباحث فرهنگی آتش به اختیار عمل کرد.

ستاد حجاب و عفاف با مسئولیت استانداران تشکیل شده است

 رضاییان یادآور شد: ستاد حجاب و عفاف با مسئولیت استانداران تشکیل شده است و از نظر ساختاری هم‌اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد و آنچه مهم به نظر می‌رسد آن است که بهای بیشتری به این موضوع فرهنگی اجتماعی داده شود.

آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در برخی مناطق کشور

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور با اشاره به اینکه برخی شاخص‌ها همچون آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در مناطق مختلف روندی افزایشی دارد، گفت: این موارد در استان‌هایی که اقدامات فرهنگی در حال پیگیری است روند کُندتری به خود گرفته است.

وجود بیش از یک میلیون واحدهای تجاری بدون مجوز

وی تعداد واحدهای تجاری بدون مجوز در کشور را بیش از یک میلیون واحد اعلام و تصریح کرد: برآیند برخی ضعف‌های مدیریتی در داخل و تبلیغات و اقدامات در خارج منجر به این آمار شده است که باید برای رفع آن‌ها همفکری و هم‌افزایی صورت گیرد.

رضاییان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر شناسایی و هم‌افزایی ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی برای ترویج حجاب و عفاف گفت: کشور در دورانی قرار دارد که دشمن با تمام سرمایه‌های خود پای کار حاضر شده است و باید دانست که این مقوله به طور صِرف یک موضوع شغلی و اداری نیست بلکه بحثی اعتقادی است که تمامی آحاد جامعه درگیر آن هستند.

وی با بیان اینکه اولویت‌های امروز جامعه در مثلث معیشت، سلامت و شرافت تعریف شده است، اظهار داشت: مساله معیشت و سلامت قابل کنترل و برگشت‌پذیر است به طوری که هم‌اکنون ایران جزء کشور تولیدکننده واکسن کرونا است و در موارد مربوط به معیشت نیز می‌توان با اقدامات ویژه‌تری، کار را مدیریت کرد اما آنچه همواره پایدار و از ارزش بالاتری برخوردار است بحث شرافت است.

باید با تمام توان برای ترویج حجاب و عفاف در کشور تلاش شود

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور افزود: با وجود کمبودها و مشکلات باید همچنان در حد توان و ظرفیت برای ترویج حجاب و عفاف تلاش کرد چرا که این یک تکلیف دینی و شرعی است.

رضاییان مخاطبان ستاد حجاب و عفاف را در سه گروه تقسیم‌بندی کرد و یادآور شد: گروه اول توده مردم و به‌ویژه جوانان و نوجوانان هستند که رویکرد لازم در این مورد باید به صورت ایجابی، اغنایی و فرهنگی دنبال شود و گروه دوم نیز مسوولان، مدیران و کارمندان هستند که الگو بودن این گروه از افراد در جامعه باید مدنظر باشد.

وی به مراقبت در فضای مجازی، اماکن عمومی و صدور مجوزها در صنوف نیز اشاره و تصریح کرد: هیچ مجوزی باطل ناشدنی نیست و تا زمانی که دریافت کننده مجوز، قانون و شأن را رعایت می‌کند، مجوز آن نیز پایدار است که انتظار می‌رود با تصحیح رویکردها و افزایش نظارت‌ها و مراقبت‌ها به تدریج شاهد اثرات مطلوب آن در جامعه باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها