کشف بیش از ۲ هزار عدد سرم پزشکی قاچاق در زنجان
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان:

کشف بیش از ۲ هزار عدد سرم پزشکی قاچاق در زنجان

در حالی در ۳ ماهه ی نخست امسال ، ۴۶ حلقه مار در زنجان زنده گیری شد که این آمار در مدت مشابه پارسال ۳۴ حلقه بود.
در حالی در ۳ ماهه ی نخست امسال ، ۴۶ حلقه مار در زنجان زنده گیری شد که این آمار در مدت مشابه پارسال ۳۴ حلقه بود.
کد خبر: ۱۳۲۳۰۹۸

به گزارش جام جم آنلاین  زنجان ؛  مدیر روابط عمومی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: در سه ماهه نخست سال ۴۶ مورد زنده گیری مار در شهر زنجان زنده گیری  و در دامان طبیعت رهاسازی شد.
به گفته‌ی غفاری ، در این مدت ۳ مورد هم گزیدگی رخ داده  است که مصدومان بلافاصله برای  شناسایی سم و تزریق پادزهر به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شدند.

رئیس اداره‌ی نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان زنجان هم در باره‌ی علت افزایش تعداد مشاهده‌ی مار در زنجان گفت: مار‌ها اصولا انسان ترس هستند، اما به علت افزایش دما و خشکسالی و حضور بیش از پیش مردم در باغ‌های خارج از شهر، مار‌ها برای استفاده از سایه‌ی ماشین‌ها و رخنه بر قسمت موتور خودرو‌ی طبیعت گردان وارد آن می‌شوند و ناخواسته توسط خود مردم وارد شهر‌ها می‌شوند.

به گفته‌ی رستمی ، از ۶۵ نوع مارسمی و غیر سمی موجود در ایران؛ ۲۸ نوع آن در استان زنجان زیست می‌کنند که ۴ نوع آن یعنی افعی زنجان، افعی البرزی، افعی شاخدار و گرزه مار از نوع بسیار سمی محسوب می‌شوند.

 وی افزود: هرساله با مجوز محیط زیست استان زنجان، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، ۳۱ حلقه برداشت مار از طبیعت زنجان، برای استفاده از سم، به منظور ساخت پادزهر و انواع دارو انجام می‌شود.
رئیس اداره‌ی نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان این را هم گفت که مار‌ها عنصر مهمی در حفظ تعادل محیط زیست محسوب می‌شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها