دو روز از تساوی پر سر و صدای رکورد گل ملی علی دایی و کریستیانو رونالدو می گذرد. حالا هر دو بازیکن 109 گله هستند. اما دایی اکنون می توانست هنوز یک گل بالاتر از رونالدو باشد.
کد خبر: ۱۳۲۳۰۲۲

به گزارش جام جم آنلاین ، اگر یک نارنجک گل علی دایی را نمی سوزاند اکنون این اسطوره فوتبال ایران هنوز یک گل از رونالدو بالاتر بود.

در واقع یک اتفاق حاشیه ای باعث شد تا یکی از گل های رسمی علی دایی بسوزد و هرگز مورد محاسبه رسمی قرار نگیرد.

ماجرا به 18 سال پیش مربوط می شود.

بیست و یکم آبان ماه 1382 تیم ملی فوتبال ایران در جریان رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا 2004 در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی کره شمالی بود.

در این دیدار، ایران با تک گل علی دایی از روی نقطه پنالتی از حریف خود پیش بود اما پرتاب یک نارنجک به درون زمین مسابقه و آسیب دیدن یکی از بازیکنان کره شمالی باعث شد تا این تیم زمین مسابقه را ترک کند و بازی نیمه تمام بماند. البته به فاصله گذشت 18 سال هنوز هم می توان گفت که کره ای ها حق داشتند زمین مسابقه را ترک کنند.

به هر حال چند روز بعد کنفدراسیون فوتبال آسیا در رابطه با این دیدار رای صادر کرد و نتیجه مسابقه سه بر صفر به سود ایران داشت. مسئولان کنفدراسیون که آن زمان به اندازه اکنون با فوتبال ایران دشمنی نداشتند بر این عقیده بودند که کره شمالی حق ترک میدان را نداشت و باید همان مسابقه را ادامه می داد. به این ترتیب کره شمالی سه بر صفر بازنده اعلام شد. اما گل ملی علی دایی هم سوخت. اگر آن مسابقه ادامه پیدا می کرد صرفنظر از هر نتیجه ای اکنون تعداد گل های علی دایی 110 گل بود.

با این وجود دایی حتی اگر آن گل را هم از دست نمی داد محال بود که بتواند عنوان برترین گلزن ملی جهان را همچنان بعد از 18 سال برای خودش حفظ کند چرا که رونالدو یک گل که هیچ، احتمالا تا قبل از وداع با تیم ملی کشورش 20 گل دیگر هم بزند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها