مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد یک ساعت زود بیدار شدن احتمال ابتلا به افسردگی را ۲۳ درصد کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۲۲۸۰۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کلرادو بولدر و هاروارد و انستیتوی زیست پزشکی انجام شده، حاکی از آن است که بیدار شدن یک ساعت زودتر از حد معمول خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد و هریک ساعت مزیت بیشتری را به همراه دارد.

در این مطالعه آمده است که اگر فردی بتواند ساعت بیداری خود را تنظیم کند ۲۳ درصد خطر ابتلا به افسردگی برای او کاهش می‌یابد.

افسردگی نوعی اختلال خلقی است که باعث احساس غم و اندوه مداوم و از بین رفتن علاقه می‌شود، که بر احساس، فکر و رفتار شما تأثیر می‌گذارد و می‌تواند منجر به انواع مشکلات عاطفی و جسمی شود.

"سلی یتر" پژوهشگر دانشگاه ککلرادو گفت: برخی از توضیحات قابل قبول وجود دارد که ساعات بیولوژیک و اختلال خواب را با یکدیگر مرتبط می‌داند.

وتر توضیح می‌دهد: از نظر فیزیولوژیکی، افرادی که زود بیدار می‌شوند نیز در معرض نور بیشتر هستند که می‌تواند بر سلامتی آن‌ها تأثیر مثبت بگذارد.

این محقق آمریکایی اشاره کرد: ساعت بیولوژیکی یک چیز مثبت است، اما مواردی وجود دارد که می‌توان محدودیت‌های این ساعت را از بین برد و زود بیدار شد.

او افزود: نور یکی از عوامل اصلی برای مراقبت سلامت است، بنابراین سعی کنید روز‌های خود را به ویژه هنگام صبح با حضور در خارج از منزل، روشن کنید و با پرهیز از لواز الکتریکی و روشنایی در شب، خواب راحتی را برای خود مهیا کنید.

این محقق آمریکایی تأکید کرد: ورزش در صبح زود می‌تواند به "تقویت" سیگنال‌هایی که به بدن شما می‌گویند زود بیدار شوید کمک کند.

در این مطالعه به رهبری وتر، محققان داده‌های ۸۴۰ هزار نفر از شرکت آزمایش DNA و پایگاه پزشکی و زیست شناختی در انگلیس را مورد بررسی قرار دادند و همچنین در این تحقیق از داده‌های ۴۵۰ هزار نفر در Biobank انگلیس استفاده شد.

این مطالعه نشان داد که یک ساعت زود بلند شدن احتمال ابتلا به افسردگی را ۲۳ درصد کاهش می‌دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها