بازتاب انتخابات ایران در رسانه های خارجی؛

المیادین: روند انتخابات به خوبی پیش می رود / لحن مغرضانه رویترز

تارنمای شبکه خبری سی ان ان نوشت: بسیاری از ایرانیان با در دست داشتن پوسترهایی از سردار قاسم سلیمانی فرمانده ارشد سپاه قدس ایران که در بغداد بدستور رئیس جمهوری وقت آمریکا ترور شد، در مقابل صندوق های رای صف کشیده اند.
کد خبر: ۱۳۲۱۶۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، سی ان ان هچنین حضور ایرانیان در پای صندوق های رای را قابل توجه توصیف کرد.

سی ان ان در بخشی از این گزارش، به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب بعد از انداختن رای خود به صندوق اشاره کرد و به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: هر رایی مهم است... بیایید رای بدهید و رئیس جمهوری خود را انتخاب کنید.... این برای آینده کشور شما مهم است. مشارکت پایین فشار دشمنان را افزایش خواهد داد.

«دشمنان ایران به دنبال کم اهمیت شمردن مشارکت مردم در انتخابات هستند تا ایران را تضعیف کنند.»

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، ساعت ۷ صبح امروز ۲۸ خرداد در سراسر ایران آغاز شد. انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه، انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در ۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران برگزار خواهد شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند و فرایند انتخابات تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

به گفته معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی۵۰۰ خبرنگار خارجی از ۲۲۶ رسانه بین‌المللی از ۵ قاره جهان، انتخابات ۱۴۰۰ ایران را پوشش می‌دهند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها