توسط یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز؛

طراحی، ساخت و نصب تجهیزات پایانه فرودگاه جدید کیش توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز موفق شد تجهیزات مختلف پایانه جدید فرودگاه کیش را در زمینه تجهیزات و تکنولوژی‌های نور و روشنایی باند فرودگاه و همچنین پل‌های حمل مسافر را طراحی کرده و بسازد.
کد خبر: ۱۳۲۱۱۱۸
به گزارش جام جم آنلاین البرز، در ساخت پایانه فرودگاه جدید کیش 550 متخصص داخلی و  22 پیمانکار فعالیت دارند که شرکت دانش‌بنیان تولید ملزومات برق با نام اختصاری TMB  در استان البرز نیز یکی از این شرکت‌های مؤثر در طراحی و ساخت پایانه فرودگاه جدید کیش است.
 مهندس امیررضا برکتین با اشاره به اینکه وزارت راه و بخش‌های مختلف هواپیمایی کشورمان در زمینه تجهیزات فرودگاهی همواره واردکننده تجهیزات از خارج بودند، تلاش کردیم از توان متخصصان و نیروی توانمند داخلی برای ساخت تجهیزات و رفع نیازهای مهم صنعت  و استراتژیک هوایی قدم‌هایی را برداریم آماده‌سازی تجهیزات ناوبری شامل دستگاه کمک ناوبری، تجهیزات رادیویی فرودگاه، تجهیز برج کنترل فرودگاه و تجهیزات ویژه هواشناسی
مهندسان و متخصصان شرکت دانش‌بنیان تولید ملزومات برق بانام اختصاری TMB  در استان البرز موفق شدند دانش بومی روشنایی آل ئی دی (LED)   و تجهیزات و تکنولوژی‌های مختلف و متنوع نور و روشنایی باند فرود هواپیماها و همچنین پل‌های حمل مسافر در فرودگاه‌ها را طراحی نموده و بسازند.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولید ملزومات برق TMB مستقر در پارک علم و فناوری البرز  با اشاره به اهمیت فرود هواپیماها به شکل ایمن در فرودگاه‌ها خاطرنشان کرد: برای فرود ایمن هواپیما  دو نکته حائز اهمیت است یکی مربوط به سیگنال‌های بصری و دیگری مربوط به امواج است.
وی درباره این پروژه مهم صنعت هوایی که توسط متخصصان داخلی ساخته‌شده خاطرنشان کرد: اهمیت این پروژه به‌قدری مهم است که موردتوجه شرکت‌های هوانوردی و هوایی منطقه و جهان قرارگرفته و ایران به‌عنوان سومین کشور بعد از دو کشور غربی به این تکنولوژی دست‌یافته است.
وی با اشاره به اینکه دانش نوین و ایجاد فناوری‌های لازم را در این زمینه به دست آوردیم اظهار داشت: نور باند فرودگاه‌ها ۳۳ سرفصل دارد که گام‌به‌گام در این زمینه جلو رفتیم و توانستیم
 ۳۲ سرفصل را با موفقیت به انجام برسانیم و در منطقه و جهان نام ایران عزیز را در این حوزه مهم مطرح کنیم.
وی با اشاره به اینکه ابتکارات و اختراعات و یافته‌های این پروژه‌ها بسیار مهم هستند خاطرنشان کرد: در مراحل مختلف به دنبال پتنت کردن و ثبت آن‌ها در داخل و خارج از کشور هستم.
گفتنی است طراحی، ساخت و نصب تجهیزات پایانه فرودگاه جدید کیش توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی  نمونه‌ای از موفقیت‌های پارک علم و فناوری البرز جهاددانشگاهی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها