مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان خبر داد:

جذب بیش از 5 هزار معلم برای سال تحصیلی آینده

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به همراه نماینده مردم شهرستان های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور دیدار و پیگیر اختصاص ۴۰۰۰ دستگاه تبلت جهت دانش آموزان تبعه خارجی استان شد.
کد خبر: ۱۳۲۰۸۷۹
به گزارش جام جم آنلاین کرمان، احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از همکاری اثر بخش اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با آموزش و پرورش استان در زمینه تحصیل دانش آموزان تبعه خارجی گفت: قریب ۳۴ هزار دانش آموز تبعه خارجی در شهرستان های سیرجان، بردسیر، کرمان، زرند و رفسنجان تحصیل می کنند. 

وی با اشاره به رشد قابل توجه دانش آموزان تبعه خارجی در استان بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت نام دانش آموزان تبعه خارجی بدون مجوز خاطر نشان کرد: هیچ تفاوتی بین دانش آموزان تبعه خارجی و ایرانی وجود ندارد.

اسکندری نسب، به ساخت ۱۲ مدرسه توسط اداره کل اتباع خارجی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: با توجه به تراکم بالای دانش آموزی و کمبود فضای آموزشی در شهر های کرمان، زرند، رفسنجان، بردسیر و سیرجان ساخت مدارس ویژه اتباع در این شهرها ضرورتی انکار ناپذیر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: متاسفانه تعداد زیادی از دانش آموزان تبعه خارجی فاقد ابزار های هوشمند هستند که در شرایط کرونا موجب افت تحصیلی این دانش آموزان شده، که در راستای تسهیل فرآیند یاددهی یادگیری برای این گروه از دانش آموزان، تهیه تبلت دانش آموزی و برگزاری کلاس های جبرانی ضروری است.

مهدی محمودی،مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور نیز در این دیدار از ساخت ۴۷ کلاس درس ویژه دانش آموزان تبعه خارجی در استان کرمان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ۱۲۰ کلاس درس نیز توسط این اداره کل در کرمان بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مدرسه ویژه دانش آموزان تبعه خارجی کشور در استان کرمان ساخته شده است افزود: عملیات ساخت دو مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرستان های سیرجان و رفسنجان ویژه دانش آموزان تبعه خارجی آغاز شده است.

شفیعی،مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان نیز اظهار داشت:۱۰۶ دستگاه تبلت نیز به دانش آموزان تبعه خارجی با نیاز های ویژه در استان کرمان توسط اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی اهدا شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها