دو تاجر ایرانی که به بهانه سرمایه‌گذاری به افغانستان دعوت شده بودند، در دام گروگانگیران افغان گرفتار شده و پس از 21 روز با پرداخت 120 هزار دلار آزاد شدند.
کد خبر: ۱۳۲۰۸۷۰
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام‌جم، چندی پیش دوخانواده با حضوردرشعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران شکایت کردند که مردان خانواده که مهندس و پزشک بوده و تاجر هستند، ناپدید شده‌اند. پس از آن، افرادی به این دو خانواده زنگ زدند و در برابر آزادی آن‌ها ۲۰۰ هزاردلار خواسته و مدعی شدند اگر پای پلیس به ماجرا کشیده شود، گروگان‌ها به قتل می‌رسند.

همچنین معلوم شد که گروگان‌ها به خاک افغانستان منتقل شده‌اند که از طریق پلیس بین‌الملل تحقیقات ادامه پیدا کرد. آدم‌ربا‌ها در آخرین تماس خود از خانواده گروگان‌ها خواستند که دلار‌ها را به یک افغان در افغانستان تحویل دهند، در غیر این صورت گروگان‌ها تحویل طالبان شده یا کشته می‌شوند. آن‌ها مبلغ درخواستی را به ۱۲۰ هزار دلار کاهش دادند.

یک افغان که پیش از این در خانه مادربزرگ یکی از گروگان‌ها کار می‌کرد و ساکن افغانستان بود ماموریت یافت، ۱۲۰ هزاردلار را به محل قرار برساند. او سه روزبه محل قرار رفت و سرانجام آدم‌ربایان در محل حاضر شده و دلار‌ها را از او گرفتند و بعد از ۲۱ روز گروگان‌ها نجات یافتند. آن‌ها خودشان را به برجک مرزی ایران رسانده و نجات یافتند.

آن‌ها پس از انتقال به تهران به تشریح جزئیات ۲۱ روز اسارت خود پرداختند. مهندس جوان به ماموران گفت: صادرات و واردات می‌کنم. به دلیل شیوع کرونا معامله‌هایمان اینترنتی شده بود. یک روز مردی افغان خودش را تاجر جا زد و با من وارد معامله شد. می‌گفت قصد سرمایه‌گذاری دارد. با دکتری که پیش از این با ما همکاری داشت حرف زدم که خواست در زمینه تولید نانو دارو فعالیت کنیم. قرارشد تاجر افغان ۸۰‌درصد و ما دو نفر هرکدام ۱۰‌درصد سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: تاجر افغان خواست برای دو روزی به کشورش برویم تا مجوز‌های سرمایه‌گذاری را بگیرد و پول را انتقال دهد. به او اعتماد کرده و به مشهد رفته و از آنجا به مرز دوغارون رفتیم. من فراموش کردم برای تاجر افغان گوشی بیاورم، اما شریکم دو ساعت طلای سفارشی او را خریده بود. در مرز راننده او به دنبال ما آمد. او مدام از بیراهه می‌رفت و می‌گفت، چون در مسیرمان طالبان، داعش و نیرو‌های آمریکایی هستند باید از بیابان برود. گروگان نجات یافته ادامه داد: بعداز طی ۱۰ کیلومتر خودرویی مقابل‌مان توقف کرد و سرنشینان مسلح آن ما را ربودند. ما را به خانه‌ای بردند و با زنجیر بستند. با تهدید خانواده‌هایمان ۱۲۰‌هزاردلار اخاذی کردند و بعداز ۲۱ روز اسارت رهایمان کردند.
 
پیاده به سمت مرز ایران حرکت کردیم. به برجک نگهبانی مرزایران که رسیدیم، شریکم لباس سفیدش را در آورد و بالا گرفت که مرزبان‌ها سمت ما شلیک نکنند. وقتی فهمیدند ما گروگان بودیم، تحویل خانواده‌هایمان دادند. اکنون هردوی ما از تاجر قلابی افغان که با همدستانش ما را ربوده بودند و اخاذی کردند شکایت داریم. تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند تبهکاری ادامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها