جشنواره تئاتر خانگی « تیتال بازی » در لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: ۱۳۱۹۹۱۵
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: مدیرکل فرهنگ وارشاد لرستان گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های مختلفی در بستر فضای مجازی به اجرا درآمد که برخی موفق بود و برخی تجارب نیز نیازمند بازنگری و رفع نواقص است.
 
احمد حسین فتایی افزود: با این ‌حال تعریف جدیدی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای با محوریت فضای مجازی شکل گرفت که پس از پایان شرایط موجود نیز باید در کنار فعالیت‌های فیزیکی، مورداستفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با محوریت هنر نمایش، تقویت ظرفیت‌های بومی استان در قالب تئاتر، تأکید و تمرکز بر گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی در میان خانواده‌ها و افزایش سهم هنر و به‌ویژه تئاتر در سبد خانوار لرستانی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: محورهای مورد تأکید جشنواره ادبیات بومی و محلی لرستان، مثل‌ها و متل‌ها، آیین نوروزی در لرستان و موضوعات مرتبط با افزایش امید و تاب‌آوری اجتماعی، افزایش نشاط و ارتقاء و تحکیم خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی و همگرایی اسلامی و ملی هستند که می‌بایست مدنظر شرکت‌کنندگان قرار گیرد.
 
فتایی افزود: علاقه‌مندان می‌بایست آثار خود را در قالب نمایش‌های بومی و سنتی، عروسکی، نمایش‌های کوتاه خانگی، استند آپ کمدی و تجربه‌های کرونایی تا پانزدهم تیرماه در قالب لوح فشرده به دبیرخانه دائمی تئاتر استان واقع در میدان 22 بهمن، ساختمان معاونت هنری و سینمایی اداره کل تحویل دهند.
 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این جلسه، تقویت جریان تئاتر بدون صرف هزینه‌های جشنواره‌ای توسط شرکت‌کنندگان را از دلایل شکل‌گیری این جشنواره عنوان کرد و گفت: بنا بر شعار سال مقام معظم رهبری، پشتیبانی و رفع موانع پیش روی تولیدات داخلی ازجمله تولیدات فرهنگی و هنری یک ضرورت است که در این جشنواره نیز به دنبال محقق شدن آن هستیم.
 
فرید رحمتی افزود: آمادگی داریم تا پس از مساعدتر شدن وضع موجود و در صورت اعلام بازگشت به شرایط قبل از شیوع کرونا، اجرای تمامی فعالیت‌های هنری در فضای فیزیکی را از سر بگیرم و البته از ظرفیت فضای مجازی نیز غافل نخواهیم شد.
 
در پایان این مراسم و با حضور مسئول انجمن هنرهای نمایشی، مسئول دبیرخانه دائمی تئاتر، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان و جمعی از پیشکسوتان تئاتر از پوستر این جشنواره رونمایی شد.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها