مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهردر نشست با اصحاب رسانه خبرداد؛

راه اندازی خانه فن آور محیط زیست استان  در پارک علم و فن آوری بوشهر

پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته محیط زیست

خادمی استاندار لرستان در پیامی هفته محیط‌ زیست را به همه تلاشگران، دوست داران و حامیان محیط زیست تبریک گفت.
کد خبر: ۱۳۱۹۴۷۹
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: متن این پیام به شرح ذیل است:
 
 هفته محیط زیست فرصت مناسبی است که اهمیت و ضرورت حفاظت از محیط زیست به عنوان بستر توسعه پایدار برای برای همگان تشریح و تبیین شود.
 
مسئله محیط زیست در شرایط کنونی بعنوان یکی از اصلی ترین دغدغه جوامع بشری تبدیل شده بطوریکه لزوم حفظ محیط زیست و جلوگیری از تبعات تخریب آن برای دولت‌ها از اولویت های اصلی می باشد.
 
امروزه بحران های زیست محیطی مانند گرم شدن دمای زمین،کاهش منابع آبی، آتش سوزی جنگل ها و مراتع، آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار به حدی افزایش یافته اند که زندگی انسان و دیگر موجودات زنده را به خطر انداختند بنابراین حفاظت از عرصه های مختلف محیط زیست به عنوان تنها زیستگاه بشر باید مورد توجه بیش از این قرار گیرد.
 
خوشبختانه استان لرستان با داشتن طبیعت کم‌نظیر و تنوع زیستی غنی یکی از استان‌های برخوردار از این موهبت الهی است که باید به پشتوانه اصل پنجاهم قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی می‌داند در حفاظت از آن بیش از پیش کوشا باشیم.
 
اینجانب روز جهانی محیط زیست و آغاز هفته ملی محیط زیست را به همه تلاشگران واقعی این عرصه بالاخص کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی، اصحاب رسانه و همه کسانی که به هر نحو در جهت حفاظت و حراست از محیط زیست و ترویج فرهنگ زیست محیطی اقدام می‌کنند تبریک عرض نموده و امیدوارم با بازنگری در دیدگاه ها و تصمیمات، ضمن حفظ زیست بوم ها، اقدامات موثری نسبت به بازسازی آنها صورت گیرد.
 
                                                                   
 
سید موسی خادمی
 
استاندار لرستان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها