وزیر خارجه ایران طی کنفرانسی بین‌المللی تأکید کرد قدرت‌های جهان نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را به علی‌رغم تمامی فشارها به زانو درآورند زیرا جمهوری اسلامی از حمایت مردم برخوردار است.
کد خبر: ۱۳۱۸۹۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در کنفرانس بین المللی مجازی «گفتمان سیاسی از دیدگاه امام خمینی (ره): نظام بین‌الملل و مسائل جهان اسلام» با تأکید بر این‌که مردم ایران سرمایه‌های انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شوند، گفت که هیچ‌کس به جز مردم ایران خواهان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نبودند.

وی در آغاز سخنان خود با اشاره به این‌ که مردم ایران سرمایه‌های انقلاب اسلامی ایران هستند، گفت: «انقلاب اسلامی ایران و امام راحل (ره) به خوبی نشان دادند که قدرت‌های مادی تنها یک مؤلفه است و همگی ما می‌دانیم که در جو جهانی در حال تغییر، دو ابرقدرت غرب و شرق دیگر بر جهان سلطه ندارند، آن‌ها اعمال نفوذ می‌کنند و می‌توانند ضربه سنگینی را وارد کنند اما قادر نیستند آن‌چه را در جهان رخ می‌دهد، تحت کنترل درآورند و اولین تحولی که نشان داد آن‌ها دیگر نمی‌توانند جهان را کنترل‌ کنند، انقلاب اسلامی ایران بود».

ظریف سپس با اشاره به این موارد ادامه داد: «باور کنید که هیچکس در جهان در شرق و غرب جهان خواهان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نبود و فقط مردم ایران با اتکاء به خود و مهم‌تر از آن اعتقاد به خدا بر قدرت‌ مادی ابرقدرت‌ها پیروز شدند و سرنوشتی خلاف خواست آن‌ها را رقم زدند».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به تلاش‌های قدرت‌ های غربی برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران گفت: «ایران در طول چهار دهه گذشته با چالش‌های زیادی از جمله جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی، جنگ اقتصادی و انواع تروریسم از جمله تروریسم اقتصادی، تروریسم نظامی، تروریسم زیست محیطی و تروریسم درمانی روبرو بوده است، اما اکنون با وجود تمام این فشارها، سرفراز ایستاده است».

ظریف با تأکید بر این که مردم ایران با خودباوری و اتکاء به نفس در مقابل قدرت‌های متخاصم ایستادگی کردند، گفت: «با وجود تمام توطئه‌ها و اقدامات علیه ایران، مردم ایران اکنون به واسطه روحیه خودباوری و اتکا به نفس سربلند بایستند و دلیل آن پیامی بود که امام خمینی برای مردم ایران به ارمغان آورد و آن خودباوری و عزت نفس بود».

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این نکته که مردم ایران سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند، گفت: «پیام امام خمینی (ره)، همانا پیام باور به مردم و این عقیده بود که مسئولان، خدمتگزاران مردم هستند به همین دلیل امام خمینی (ره) به صراحت فرمودند که آنچه به ما مشروعیت می‌دهد، این است که قلب و فکر مردم با ما همراه است».

محمدجواد ظریف به جنایات ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی و پیروزی خواست و اراده مردم غزه بر رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «مردم غزه و قدس شریف بر گنبد آهنین پیروز شدند. آن چه اکنون صهیونیست‌ها را به ناتوانی گنبد آهنین رسانده است، باور مردم فلسطین به توانایی و حق خود برای دفاع در برابر سیاست‌های نژادپرستانه و آپارتاید رژیم صهیونیستی است».

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر برتری قدرت خدا در برابر تمامی قدرت‌های جهان گفت: « تمام تحولاتی که به جایگاه ممتاز انقلاب اسلامی منجر شد، یادآور این پیام الهی است که قدرت پرودگار فوق همه قدرت‌ها است».

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها