سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛

شناسایی گونه هندی کرونا در 53 کشور

براساس آخرین گزارش اپیدمیولوژیک سازمان جهانی بهداشت، نوع کووید ۱۹ که برای اولین بار در هند شناسایی شد حداقل در ۵۳ کشور و منطقه یافت شده است.
کد خبر: ۱۳۱۷۹۵۸

به گزارش جام جم آنلاین، براساس آخرین گزارش اپیدمیولوژیک سازمان جهانی بهداشت نوع کووید ۱۹ که برای اولین بار در هند شناسایی شد حداقل در ۵۳ کشور و منطقه یافت شده است.

این گونه برای نخستین بار در ماه اکتبر سال گذشته شناسایی شد و روز گذشته از سوی سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان گونه «نگران‌کننده» طبقه‌بندی شد.

این گونه به‌عنوان یکی از دلایل شیوع سریع و انفجاری ویروس کرونا در هند که در حال حاضر کانون اصلی این بیماری همه‌گیر در جهان است، معرفی شده است

آژانس بهداشتی سازمان ملل گفته است، گزارش‌های مبنی بر گسترش گونه هندی کرونا را از چند کشور و منطقه دریافت کرده که نیاز به ببرسی بیشتر دارد.

این نوع که به B.۱.۶۱۷ معروف است، اولین بار در اواخر سال گذشته در هند کشف شد؛ از آن زمان تاکنون سه زیرگروه توسط B.۱.۶۱۷.۱ (B.۱.۶۱۷ اصلی ، B.۱.۶۱۷.۲ و B.۱.۶۱۷.۳ "B.۱.۶۱۷.۳" مشخص شده است) که هر کدام دارای آرایش ژنتیکی کمی متفاوت هستند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شواهدی مبنی بر افزایش قابلیت انتقال وجود دارد، اما شدت بیماری و خطر ابتلا به آن هنوز تحت بررسی است.

چهار جهش در سراسر جهان به عنوان گونه «نگران‌کننده» طبقه‌بندی شده‌اند که شامل گونه انگلیسی (B.1.1.7)، آفریقای جنوبی (B.1.351)، بزریلی (P.1)و هندی ویروس کرونا (B.1.617) می‌شود.

براساس داده‌های موجود، B.۱.۱.۷ اکنون در ۱۴۹ کشور و منطقه گزارش شده است. B.۱.۳۵۱ در ۱۰۲ کشور و منطقه و P.۱ در ۵۹ کشور و منطقه گسترش یافته است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها