گروهی از کارکنان ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا از او خواسته‌اند رژیم صهیونیستی را بابت اقداماتش در غزه پاسخگو کند.
کد خبر: ۱۳۱۷۳۰۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، بیش از ۵۰۰ نفر از کارکنان حزب دموکرات و اعضای ستاد تبلیغات انتخاباتی «جو بایدن» با امضای نامه‌ای از او خواسته‌اند اقدامات بیشتری برای محافظت از فلسطینی‌ها و پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی بابت اقداماتش در غزه انجام دهد.

پایگاه «یاهونیوز» با گزارش این خبر نوشت امضای این نامه در بحبوحه اختلافات میان اعضای حزب دموکرات در خصوص اسرائیل صورت گرفته. گروهی از سیاستمداران موسوم به «پیشرفت‌گرا» در این حزب رژیم اسرائیل را آپارتاید خطاب کرده‌اند در حالی که گروهی دیگر از جمله خود بایدن از اسرائیل حمایت می‌کنند.

بایدن از زمان آغاز موج جدید درگیری‌ها، از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه به عنوان حق این رژیم برای «دفاع از حق» یاد کرده است.

حمایت‌های او از رژیم صهیونیستی موجی از انتقادات حتی در داخل کشور آمریکا را به همراه داشت تا جایی که طبق گزارش آکسیوس او در یکی از تماس‌های تلفنی‌اش با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه توان مقاومت بیشتر در برابر فشارها را ندارد خواستار برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس شده بود.

یاهونیوز نوشته نامه جدید فشارها بر بایدن را برای موضع‌گیری علیه اسرائیل افزایش خواهد داد؛ این نامه علاوه بر این، از تغییراتی جدید در افکار عمومی مردم آمریکا که دیدگاه‌های انتقادی بیشتری نسبت به تل‌آویو پیدا کرده‌اند حکایت دارد.

در بخشی از این نامه آمده است: «ما ازتلاش‌های بایدن در جهت برقراری آتش‌بس قدردانی می‌کنیم، اما نمی‌توانیم به روی خشونت‌های وحشتناکی که طی هفته‌های اخیر میان اسرائیل و فلسطین اتفاق افتاد چشم ببندیم بنابراین از شما می‌خواهیم همچنان از  منصبی که در آن هستند برای پاسخگو کردن اسرائیل بابت اقداماتش استفاده کرده و زمینه‌های صلح و عدالت ماندگار را فراهم کنید.»

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد جمعه ادامه داشت رژیم صهیونیستی با حملات خشن به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به شهادت رساند. گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حملات گسترده راکتی قرار دادند، به گونه‌ای که سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از راکت‌ها ناکام ماند.

وزارت بهداشت غزه شامگاه جمعه شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را ۲۴۸ نفر اعلام کرد. از این تعداد ۶۶ نفر کودک و ۳۹ نفر زن بودند. مطابق این اعلانیه، شمار مجروحان این جنگ نیز به حدود ۲ هزار نفر رسیده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها