دبیرکل سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان درباره فلسطین اعلام کرد که از ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه شوکه است.
کد خبر: ۱۳۱۶۶۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که از ادامه حملات توپخانه‌ای و هوایی اسرائیل به غزه شوکه است.

وی گفت: اگر جهنمی روی زمین باشد آن زندگی کودکان در غزه است. حتی جنگ‌ها هم قواعدی دارند باید از غیرنظامیان در برابر حملات حمایت شود. حملات علیه غیرنظامیان و املاک غیرنظامی نقض قوانین جنگی است. هیچ گونه توجیهی از جمله مبارزه با تروریسم یا دفاع از خود برای زیرپا گذاشتن قوانین انسانی بین المللی وجود ندارد.

وی بر لزوم پایبندی مقامات اسرائیلی به قوانین از جمله استفاده متناسب از زور و قدرت تأکید کرد.

گوترش خواهان توقف عملیات انهدام و تخلیه اراضی به ویژه در قدس شرقی شد و گفت: اسرائیل باید اجازه تسهیل رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه را بدهد. همچنین از حماس و گروه‌های مسلح دیگر می‌خواهیم حملات موشکی به محله‌های مسکونی را متوقف کنند.

وی گفت: روند صلح تنها راه برای حل عادلانه و دائمی است. تمام فعالیت‌های شهرک‌ سازی از جمله انهدام و تخلیه به موجب قوانین بین المللی غیرقانونی است. ما خواهان ازسرگیری مذاکرات برای تحقق راهکار تشکیل دو کشور هستیم.

رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی بعد از ۱۱ روز جنگ با میانجیگری مصر و سازمان ملل به توافق آتش بس رسیدند که از صبح امروز(جمعه) اجرایی شد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها