معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در شهرکرد عنوان کرد

اختصاص ۳۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی و بحران خشکسالی

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امسال ۳۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی و مقابله با بحران خشکسالی در حوزه کشاورزی پیشنهاد شده است.
کد خبر: ۱۳۱۶۰۴۴

به گزارش جام جم آنلاین-چهار محال و بختیاری، اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امسال ۳۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی و مقابله با بحران خشکسالی در حوزه کشاورزی پیشنهاد شده است.

کاهش 52 در صدی میزان بارندگی نسبت به سال گذشته

نجار تصریح کرد: بارندگی‌های کشور در سال‌زراعی جاری۵۲ درصد نسبت به سال قبل کمتر شده که در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

 

وی افزود: در سال‌جاری ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات، برای جبران بخشی از خشکسالی‌های کشور تا پایان شهریور ماه سال‌ جاری درخواست شده است.

نجار تصریح کرد: همچنین ۲ هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۲۰ هزار میلیارد ریال برای خرید نهاده‌های دامی عشایر کشور درخواست شده است.

وی یادآور شد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر وزیر جهاد کشاورزی موافقت کرده تا امور دام نسبت به خرید تضمینی یک میلیون راس دام اقدام نماید.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران اظهار داشت: امسال پنج هزار میلیارد ریال از محل تبصره ۱۳ بودجه برای مهار روان ‌آب‌ها اختصاص داده شده که پاسخگو و کافی نیست.

نجار گفت: از سوی سازمان مدیریت بحران کشور سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار در بودجه برای خرید نردبان‌های بلند آتش‌نشانی ویژه ساختمان‌های بلند مرتبه در شهرهای ایران اختصاص داده شد.

در  آیین عملیات اجرایی ساخت سالن چند منظوره و فضاهای جانبی شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری در زمینی به وسعت ۱۸ هزار مترمربع آغاز شد.

گفتنی است  در این مراسم اقبال عباسی استاندار، مجید نظری معاون عمرانی استاندار و احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد حضور داشتند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها